24 personer ser på dette hotellet
Gratis avbestilling frem til 05.02.23
Gratis avbestilling frem til 05.02.23
Trip.comUSD 481
Anmeldt 29. juli 2018

Vi var to par som valgte dette hotellet for et opphold på 2 døgn fordi beliggenheten utmerket seg med tilgang til egen strand. Vi valgte 2 rom med utsikt mot sjøen. Prisen for oppholdet var NOK 1.900,- pr døgn, som jo er i øvre sjikt for et 4 stjerners hotell og vi antok at kvaliteten ville være deretter. Det må sies at termometeret disse dagene viste rekordhøye 34,5 grader pluss. Vi ville spise middag første kvelden på hotellet, men restaurantene var fullbooket og eneste mulighet var å spise i baren på hotellet. Hva som sto på menyen der, var det ikke mulig å finne ut av. Vi valgte derfor en restaurant i Helsingør. Tilbake på rommet fant vi ut at det ikke var installert aircondition,- kun en vifte i taket. Rommet lå østvendt og med tidlig morgensol inn i rommet var det tilnærmet umulig å sove. Andre dag begynte med bad i sjøen. Tredje og siste dag var stranden stengt grunnet giftige alger. Et hotellrom uten aircondition, østvendt med tidlig sol inn på rommet utløser stort behov for avkjøling så vi henvendte oss i resepsjonen for å finne veien til hotellets badebasseng siden stranden var stengt.
Resepsjonen kunne da opplyse at tilgang til bassenget var kun mulig dersom man kjøpte en SPA pakke til NOK 390,- pr. person. Jeg kunne ha skrevet mye mer men nøyer meg med å avslutte med at det hotellet vil ikke bli valgt neste gang vi besøker Danmark.

Romtips: Rom med utsikt mot sjøen er vendt mot øst og morgensolen vekker deg tidlig både med hensyn til lys og varme. Ikke aircondition på rommene.
  • Reisetype: Reiste med venner
Takk, bjarnejpedersen
Josefine L, Gæsteansvarlig på Marienlyst Strandhotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 31. juli 2018

​Kære Bjarnejpedersen,

Tak for din anmeldelse. Vi sætter stor pris på din feedback, idet vi altid arbejder på at forbedre gæsteoplevelsen på Marienlyst Strandhotel.

Vi oplever lige nu en ekstrem varmebølge i hele Europa, hvorfor vores værelser er meget varmere end normalt. Som vi skriver på vores bookingside, så har alle vores værelser en loftventilator, som kan nedkøle vores værelser under normale omstændigheder.

Det er selvfølgelig ærgerligt, at I ikke kunne starte jeres dag med en tur i Øresund, men vi frarådte vores gæster at bade i havet grundet anbefaling fra de danske myndigheder.

Vi ærger os naturligvis over, at du er skuffet over merbetaling for adgang til vores Strandspa. Det er ikke en swimmingpool, men derimod en spa med mere end 20 forskellige spafaciliteter og oplevelser - dette ude som inde. Grundet begrænset plads, har vi valgt at det er noget man som gæst skal tilkøbe, medmindre man booker et spaophold.

Vi håber at I trods alt havde nogle gode dage i Helsingør by.

Anmeldt 19. juli 2018 via mobile enheter

Flott stort hotell med fantastisk beliggenhet. Sentralt i forhold til byen, og stranden selvfølgelig. Vi bestilte rom med sjøutsikt, og det var det absolutt verdt.
Vi sovnet og våknet til fantastisk utsikt og bølge sus. Rommet var rent pent og fresht. Personalet var hyggelig med det vi hadde med de å gjøre. Litt kaos til frokost, men spiste nok på en populær tid. Hotellet kan absolutt anbefales.

Takk, 662maritaw
Josefine L, Guest Relations Manager på Marienlyst Strandhotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. juli 2018

Kære Marita W,

Tusind tak for din venlige anmeldelse efter jeres sommerophold på Marienlyst Strandhotel. Vi er meget glade for, at I havde en god oplevelse hos os og endnu mere, at I har lyst til at anbefale et besøg hos os.

Vi håber selvfølgelig, at vi får fornøjelsen af at byde jer velkommen tilbage ved lejlighed.

Anmeldt 9. juli 2018 via mobile enheter

Vi bodde 3 netter på dette hotellet og forventningene var ganske høye da pris pr natt var ganske høy.
Vi ble møtt av et hyggelig personal i front desk som kom med gode råd til hvor man burde dra å bade, samt se og oppleve i nærheten.

Rommet var et superior rom med sea view, ganske lite rom for 2 voksene og et barn på 2 år. Utsikten var fantastisk og lyden fra bølgene som slo inn på stranden var deilig å sovne til. Nyoppusset og fint rom, housekeeping gjorde lite når de kom, kastet søppel og byttet håndkler, Thats it.

Frokosten var også helt ok, ingen ting spesielt og hadde vanlig standard. Hadde forventet bedre utvalg.

Alt i alt et ok hotell hvis man skal utforske stedene rundt, ikke spesielt egnet for barn da det ikke er noen barnebasseng eller lekeplass, heller ikke stranden i nærheten er spesielt barnevennlig med mange steiner og en del bølger. Passer mer for par som vil slappe av og benytte seg av den nye spa avdelingen og de rolige omgivelsene. Ville nok ikke valgt det igjen da prisen (i høysesong) var alt for høy ift hva man fikk!

Takk, shanth2013
Josefine L, Gæsteansvarlig på Marienlyst Strandhotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. juli 2018

Kære Shant H,

Vi er kede af at høre, at opholdet ikke helt levede op til jeres forventninger, og vi håber at I trods alt havde nogle dejlige dage her i Helsingør.

Anmeldt 24. juni 2018 via mobile enheter

Meget bra hotell med flott beliggenhet.
Veldig bra størrelse på superior rom, rent og ryddig.
Innholdsrik frokost buffet som kan nytes utendørs noen få meter fra fjorden.
Noe støy fra gangen nattestid gjennom dårlig lydisolert dør, men ellers rolig.
Anbefales!

Dato for oppholdet: juni 2018
Takk, jernj
Josefine L, Gæsteansvarlig på Marienlyst Strandhotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 25. juni 2018

Kære Jern J,

Tusind tak for din venlige anmeldelse og anbefaling efter dit besøg på Marienlyst Strandhotel.

Vi er så glade for at jeres ophold levede op til jeres forventninger og vi håber meget, at vi får fornøjelsen af at byde jer velkommen tilbage ved lejlighed.

Anmeldt 5. juni 2018 via mobile enheter

Fint hotell med fantastisk beliggenhet! Jeg hadde et fantastisk rom med herlig balkong. Det var i den nye delen. Men å betale DKK 300 for å få tilgang til basseng når rommene er så dyre, synes jeg ikke er ok. Heller ingen super service i restauranten (1861).

Dato for oppholdet: juni 2018
Takk, Anitagr64
Josefine L, Guest Relations Manager på Marienlyst Strandhotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 7. juni 2018

Kære Anitagr64,

Vi ærger os naturligvis over, at du er skuffet over merbetaling for adgang til vores Strandspa. Det er en spa med mere end 20 forskellige spafaciliteter og oplevelser - ude som inde og vi tilbyder to fantastiske spaophold, hvor adgangen naturligvis er inkluderet.

Oplevelsen i Brasserie 1861 den pågældende aften er langt under vores vanlige standard og yderst beklageligt. Vi sender din feedback videre til vores F&B chef med det samme.

Vi håber, at vi kan få lov til at byde jer velkommen igen.