Trip.com
Official HotelUSD 128
Anmeldt 15. mars 2020 via mobile enheter

Vi så etter et hotell for natten, og ble svært fornøyd. Vi bestilte dobbeltrom uten vindu. Rommet var i grei størrelse med stor TV (mulighet for netflix og andre strømmetjenester) og fint bad. Frokosten var nydelig og fint servert med et varierende utvalg. Det som trekker ned er ønsket jeg sa om dobbeltseng (fikk to enkeltsenger) og varmen på badegulvet var ikke skrudd på, men vi fikset det ved ankomst.

Dato for oppholdet: mars 2020
Takk, 521elisea
Anmeldt 30. juli 2019

Ble møtt av smilende betjening.
Fint rom,gode senger og ligge i. Frokosten kunne vært bedre,og da ikke minst om man kunne fått seg varme egg,men det var dem dessverre ikke.Litt lite pålegg og velge mellom,der må det gå an og bli bedre på.
Det som var et stort + var at man fikk middag inkl i prisen,og den var kjempegod.
Satt ute på en flott og stor terasse og spiste.
Da vi var ferdigspist,hadde jeg lyst på en røyk,det stod en stor steinkasse ved døren,lå fullt av sneiper oppi der,så regnet med at det var lov og røyke der,men jeg gikk og spurte før jeg tente noe røyk.Fikk da beskjed at det var strengt forbudt og røyke,da måtte jeg si til betjeningen,er det enkelte som får lov og ta seg røyk,for det kom da en fyr ut med ølglasset og tente seg en røyk.
Da sier de,er det en som bor her,ja sa jeg,ja da er det vel han som sitter sammen med de andre ved bordet der borte,og ikke forstår at det ikke er lov.Måtte da si,hvorfor setter dere ikke opp skilt at det ikke er lov,og samtidig gå og skjekke at folk ikke røyker der.Dårlig unnskyldning fra betjeningen må jeg si.Jeg måtte alltså gå helt ned og ut,og han fikk stå i fred og røyke.Er det forbudt så bør det jammen gjelde alle sammen.
Parkering på taket ved siden av hotellet,120 kr døgnet.

Dato for oppholdet: juni 2019
Takk, Gretha2013
Anmeldt 29. juli 2018 via mobile enheter

Bestille samme dag for en rask natt. Bodde i kjelleren og hadde rom uten vindu, men det gikk helt fint. Godt lufteanlegg. Fikk frukt og drikke når vi sjekket inn, god frokost, fint rom. Sentral beliggenhet.

Vi er fornøyde og kommer sikkert til å velge dette hotellet igjen. :-)

Dato for oppholdet: juli 2018
3  Takk, annsirin
Anmeldt 13. juli 2016 via mobile enheter

Umeå har høy tetthet av hoteller i sentrum. Det har i mange gjort at prisnivået har vært gunstig. Det kan sies etter årlige besøk både på Scandic og Clarion sine hoteller. Hotellprisene har økt mye i 2016, særlig hos Scandic. Dobbeltrom for to personer under 950 kr er vanskelig å få i Umeå nå i sommersesongen, selv med med medlemskap i lojalitetsprogram. På First Hotel Dragonen var det mulig å få rom til under kr. 700. Bra! Beliggenheten er nært sentrum, i rolig del av byen. Kort vei til byens uteliv. Parkering er et kapittel for seg i Umeå om man kommer med bil. Da er man visst ikke velkommen. Det finnes nesten ikke gateparkering om natten (00-08), og da blir det fort dyrt på de få parkeringsplassene som fortsatt eksisterer. I overkant bilfiendtlig for dem som kommer utenbys fra og ikke kan sykle. Dette er ikke hotellets feil. Hotellet har faltisk garasje. Eksteriøret på hotellet er ikke mye å skryte av. Det gjør ikke så mye, da rommene var nyrenoverte og fine. Sengene var ikke de beste vi har ligget i. Man kjente fjærene når man satt i sengen. Frokosten kan forbedres. Eggerøre laget med pulver og kalde bløtkokte egg er ikke så stas. Barn vil f.eks. savne muligheten for å lage sjokolademelk. Aviser til utlån hadde vært fint. Hotellet har hyggelige ansatte. Alt i alt god valuta for pengene på Dragonen.

Dato for oppholdet: juli 2016
3  Takk, Oystein-Asker
Anmeldt 1. september 2015

Etter en lang bilreise fra Gällivarre ankom vi Hotel Dragonen sent på ettermiddagen. Hotellet bar preg av å være helt nyoppusset. Fint rom med utsikt til gaten uten nevneverdig støy. En liten pussighet: Damen i resepsjonen virket litt forvirret over at vi ville se rommet først. Tydeligvis ikke vant til det. "Men dere har jo booket !".
Hotellet ligger like om hjørnet ved hovedveien gjennom Umeå. Lett å finne. Litt mindre enkelt med parkeringshuset ved siden av hotellet. Kr. 18 pr. time i de tre underste etasjene under tak. SEK 50 pr. døgn på taket, men vanskelig gangatkomst om kvelden og en parkeringsautomat som ikke virket, så man måtte gå en etasje ned for å betale.
Vi endte med å parkere på gaten rundt hjørnet for hotellet. Umeå har en utmerket parkeringsapp som forteller om hvor man kan parkere ikke bare på parkeringsplasser, men også på gata.
Eller er Umeå en fin by med svensk "ordning och reda". Legg også merke til havnen langs byelven med park og rullende serveringssteder, samt et spennende kulturbygg med kontorer, restaurant, hotell, bibliotek og mye annet. Arkitekturen sto i stor kontrast til byggene omkring som var av eldre motell. På en rar måte fungerte det litt likevel.
Frokosten på hotellet var utmerket, med hyggelig betjening.
Kommer gjerne igjen.

Romtips: Høyt oppe er stort sett alltid best mot støy. Anbefaler rom mot sidegate, men lite støy i området.
Dato for oppholdet: juli 2015
Takk, Tore305