“Nydelig mat”

God for: Familier med barn, Store grupper, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Frokost, Lunsj, Reservasjoner
Omgivelser: Södermalm (bydelsområde)
Anmeldt 6. januar 2019 via mobile enheter

Et helt spesielt lokale med unike veggmalerier! Spennende å se på alle detaljene mens vi ventet på maten. Herlig, mørt andebryst, kalvelever og «verdens største» kjøttboller valgte vi, og det var gode valg. Desserten likeså. Veldig god service! En i familien hadde vært her tidliger og blitt begeistret. Ingen ble skuffet denne gangen heller.

Takk, BrittB310

Anmeldt 24. april 2018

Endelig bød skjansen seg til å besøke Pelikanen. Startet med løyromstoast , råraka, MMMMM !
En skjikkelig matskjed med herlig rom. Dernest røye/røding smask. Til dessert ble det ostkaka.
Det hele ble skyllet ned med en flaske Malbec.

Dato for besøk: april 2018
Takk, ivartina
Anmeldt 23. oktober 2016 via mobile enheter

Dette er stede å spise svensk husmannskost, kjærlig laget og med gode råvarer, en fantastisk meny av hovedretter. Spiste torsk som var perfekt laget, med egg og purre og kokt akkurat lenge nok. Creme Brulee var velsmakende, men hadde kald overflate, dødssynd i Creme Brulee-land.
Men... vi var der en lørdagskveld, og støynivået er beyong belief, til og med for de som hører godt. Servicen er upersonlig og, i allefall når de har det travelt, utrolig treg. Bokstavelig talt ingen alternativ for de som ikke vil ha alkohol (unntatt vann og brus), tror jeg aldri har opplevd det før på en restaurant. Men stemningen er upåklagelig, folk har det hyggelig her og atmosfæren er fin, så hvis man har hyggelig følge med seg som hører godt, er det verdt å svelge ulempene.

Dato for besøk: oktober 2016
Takk, Pewalla
Anmeldt 26. september 2016 via mobile enheter

Vi var fem vennepar på tur som valgte å spise på Pelikan. Stedet serverer svensk husmannskost, støynivået er høyt, og lokalet består av to store saler med bord, og en bar. Litt gammeldags innredning og stil. Vi gledet oss allikevel til god mat og drikke.

Vi fikk raskt bestilt drikke, og mat også etterhvert, selv om det viste seg at noen av rettene ikke var tilgjengelige. Men så stoppet det opp. Det tok over en time før maten ankom, og noen gikk også tom for drikke underveis. Alle rettene kom samtidig, noen av varm-rettene var lunkne/kalde, en suppe minnet mer om saus, og potetene til en av rettene forsvant ut igjen rett etter servering. Rekesalaten noen av oss bestilte var god, men sett ut i fra den høye prisen, burde den være såpass.

Generelt sett en stor skuffelse, og hvordan denne restauranten kan ligge på topp 70 i Stockholm er vi svært forundret over. Servitørene var heller ikke spesielt serviceminded, selv om de fikk fjernet noen av rettene fra regningen. Skal man tilby bord- og middags-bestilling fram mot klokken 23 i helgene, må kjøkkenet og andre ansatte fortsatt levere, selv om det begynner å bli sent. Vi kommer garantert ikke tilbake.

Dato for besøk: september 2016
Takk, LineH79
Anmeldt 24. september 2016 via mobile enheter

5 vennepar som bestilte bord her lørdag kveld. Ble fulgt til bordet av veldig hyggelig hovmester, og der stoppet det hyggelige. Sur og grinete kelner. Tok en bestilling og kom aldri tilbake. Fikk maten etter 1t 15min og måtte da sende ut flere retter som var enten kalde eller for dårlige. Skal aldri tilbake!!

Dato for besøk: september 2016
Takk, Solsikka

Reisende som så på Pelikan, så også på

Stockholm, Stockholm

Har du vært i Pelikan? Del dine erfaringer!