Stockholm må se

Ulike måter å oppleve Kungliga Slottet på
Stockholm må se
163 anmeldelser
Anmeldt 18. november 2018 via mobile enheter

Mye gammel kunst og smykker. Om du tar deg tid til å lese på lappene får du en fin opplevelse. Antagelig kjedelig for barn.

Dato for opplevelse: november 2018
1  Takk, 781sivh
Anmeldt 10. juli 2018 via mobile enheter

Veldig bra at man har «jakt» for barn

Noen plasser i «kjelleren» var det litt for mørkt..

Mye interessant å se

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Frauwold
Anmeldt 27. mars 2018

Slottet er offisiell residens for kongen. Bygget er stort og storslått. Inne er romma rikt utsmykka med kunst og handtverk av ypparste kvalitet, møblar og det som adelege normalt omgjev seg med. Utstilling av historiske gjenstandar. Verdt eit besøk.

Dato for opplevelse: februar 2018
Takk, Trehar
Anmeldt 28. august 2017

Et besøk på Kungliga Slottet viser tydelig forskjellen på svensk og norsk historie. Historien, det internasjonale preget og adelen har satt sitt preg på deres historie og definitivt på deres kongehus. For dem som elsker historie og arkitektur er dette et funn. Merk deg at billetten gir inngang til flere ulike utstillinger, og at den varer 24 timer. Så ta gjerne et par av utstillingene før du går videre for et godt måltid i Gamla Stan, og så tilbake igjen senere. Skattkammeret avslører en vanvittig rikdom, i penger og kunst.

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, janinger2016
Anmeldt 21. august 2017

En spennende opplevelse å besøke det svenske slottet. Mange rom og masse spennende å se på. Jeg ble litt overasket over hvor stort det var der. Så her må du bruke litt tid. Artig å se konge og dronningkrona også.

Jeg vil anbefale et besøk her, hvis du har lyst og har tid. Det er jo litt artig å se hvordan det svenske slottet ser ut. Men dette er ikke plass jeg kommer til å besøke flere ganger. For min del holder det med et besøk. Fin opplevelse i en fin by.

Dato for opplevelse: oktober 2016
Takk, Bjørn L