“Michelin middag ”

Kjøkken: Europeisk
Middagsalternativer: Reservasjoner
Omgivelser: Östermalm
Anmeldt 3. februar 2018 via mobile enheter

Da var turen kommet for middag i Stockholm også. Endte opp hos gastrologik. Meget hyggelig betjening, kule lokaler maten var spennende og god men det manglet det lille ekstra for å få den 5 prikk:() god vin parring den alkoholfrie var så som så men alt etter personlig smak/lyst da. Men kan anbefales visst du vil prøve en Michelin middag til en grei pris:)

Takk, Stian R

Anmeldt 24. august 2017

En gastronomisk opplevelse utenom det vanlige! Helt fabelaktig god service. Anbefaler vinpakke og sitte ved et comunity table. Beste restaurant opplevelsen jeg noen gang har hatt. Veldig spennende å ikke vite menyen på forhånd. Må gå dit med åpent sinn.

Takk, Dreamer799935
Anmeldt 13. januar 2016

Var der sammen min kjære ektemann. Var deilig atmosfære, nydelig mat og fantastisk service. Jeg var gravid, så jeg fikk tilpasset en drikkemeny uten alkohol. Var så mange små og store retter at jeg helt har mistet tellingen. Absolutt verd et besøk.

Takk, Linn Sophie G
Anmeldt 31. mai 2015

Bakgrunn
Foodiepar på weekendtur til Stockholm. Restaurant Frantzen dag 1 og Gastrologik dag 2. Mens Frantzen virkelig fortjener sine to stjerner er jeg usikker på om jeg synes Gastrologik fortjener sin.

Beliggenhet og restauranten
Restauranten ligger på Østermalm. Kort gåavstand fra Stureplan. Ligger i en sidegate, kan være litt vanskelig å se. Restauranten er liten og har et delvis åpent kjøkken hvor gjestene kan observere kokkene i aksjon. Lyst og trivelig lokale.

Service
Veldig vennlige og hyggelige. Men mangler en god del på presisjon og oppmerksomhet. Mange tomme glass på bordet, som både burde vært fylt opp og-/ eller ryddet bort. Også litt usynkron servering av mat, vin og alkoholfri drikkepakke.

Mat og vin
Smaksmeny. Kortreist svensk mat. Føler at estetisk og konsept av og til blir for dominerende og dessverre på bekostning av smak og balanse i rettene. Av 20 serveringer + ble dette kanskje litt for langdrøyt og flere retter falt ikke helt i smak. Noe var kanskje mer spennende enn velsmakende. Når det er sagt er stedet bra, leverer en rekke deilige smak opplevelser både på tallerken, i glasset og i kombinasjon.

Anbefales
En meget bra opplevelse – men litt igjen for å matche de beste. Ser man leveranse opp mot pris er jeg usikker på om jeg vil anbefale dette stedet. Ca 5.000 for to. Tror det finnes bedre steder i Stockholm til den prisen. Men takk for en spennende kveld med mye bra matopplevelser og hyggelig selskap. Hvis det er fult på andre stjernerestauranter fungerer dette fint.

Takk, Chris_P_Svendsen
Anmeldt 14. juli 2013

hmm ja ikke uffent sted for en date, plassert i en intim krok.
Perfekt service, maten og pris passer godt sammen, bedre mat for en slik pris får man ikke i sverige ... og i hvertfall ikke i norge.
Interiøret er hvitt og sterilt, så det er ok å ha litt klær med farger på!
4 av 5 er kanskje litt strengt, men mitt følge og jeg var enig om at maten var fantastisk men ikke såååååå fantastisk !Alle som ikke har vært der bør gå dit i hvertall!

• Atmosfære
Takk, Anton G

Reisende som så på Gastrologik, så også på

Stockholm, Stockholm
Stockholm, Stockholm

Har du vært i Gastrologik? Del dine erfaringer!