“Meget bra plass”

God for: Forretningsmøter, Lokalt kjøkken, Spesielle anledninger
Middagsalternativer: Lunsj, Middag, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Norrmalm
Anmeldt 2. juni 2017 via mobile enheter

Vi tok lunsjen på Matbaren. Mye godt på menyen med mellomstore retter, og fint konsept som gjør at du kan velge én og én rett etter hvert. Da blir du ikke stappmett eller lei smakene. Rettene var gode. Noen med litt mer dominererende smaker enn andre, mens andre traff innertier.

1  Takk, Petter S

Anmeldt 24. august 2016 via mobile enheter

Vi ankom uten reservasjon og fikk plass i baren. Lokalet er enkelt, men hyggelig. Umiddelbart fikk vi aperitiff og innføring i bestillingsprosedyrene. Man bestiller en rett av gangen etter behov og alle retter har cirka samme størrelse (et sted mellom forrett og hovedrett).

Vi ba om anbefaling av vin til rettene og fikk god veiledning av servitøren.
Maten var velsmakende skandinavisk, men det var likevel ved svineretten med asiatisk cross-over det nådde sin topp. Vinen klaffet perfekt, de hadde også blanc de blanc for de som er glad i champagne, og servicen var over the top!

Prisnivået er kanskje litt høyt, det trekker likevel ikke ned på helhetsopplevelsen.

Takk, Trude O
Anmeldt 11. august 2016

Super restaurant med spennende meny. Bestiller retter etterhvert som man spiser - til man blir mett. Mye snadder & gode vinforslag. Veldig bra service.

Takk, Creosot
Anmeldt 8. juli 2016 via mobile enheter

Man føler seg velkommen til en stor opplevelse med en gang man kommer inn døren hos Mathias Dahlgren. Vi ble raskt vist til et lite bord for to, med barkrakker å sitte på. Kjøkkenet ligger åpent inne i baren, så her kan man se på at maten blir laget mens man spiser eller bestiller mer. Rettene er passelig store slik at man kan bygge opp sitt eget måltid. For oss ble det en 5 retters med meget god drikke til. Maten varierer fra helt utrolig til helt passelig, men konseptet er spennende. Oppfølgingen av oss var også svært god, men etter 3 retter forsvant vår kelner, og da ble vi faktisk glemt i 10.min. noe som ble unnskyldt flere ganger og med flere glass vin på huset. Alt i alt var dette en stor opplevelse. 1150kr. pr. pers. var også overraskende billig. Jeg vil spesielt anbefale kyllingen. God fornøyelse.

Takk, FrankRKH
Anmeldt 12. september 2015 via mobile enheter

Hyggelig og uformelt sted, til tross for at det er en del av Grand Hotel. Fikk en fantastisk rett med moden advocado og biff, perfekt stekt. Ikke mange steder har de vin fra produsenten Coche-Dury, men her har de også solid vinkjeller.

Takk, AtleSoloy

Reisende som så på Mathias Dahlgren - Matbaren, så også på

Stockholm, Stockholm

Har du vært i Mathias Dahlgren - Matbaren? Del dine erfaringer!