Privat dagstur til Uppsala - Uppsala katedral, Viking grav og landskap

8 anmeldelser
fra kr 2 679,35
fra kr 2 948,37
Anmeldt 10. mai 2018 via mobile enheter

Liker du arkitektur må dette oppleves. Nydelig utforming både historisk og arkitektonisk. Må innom vær gang man er i Uppsala

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, bengtao
Anmeldt 9. oktober 2016

Dette er Sveriges nasjonsalhelligdom med mye historie samlet på et sted. Spennede med legenden om St. Erik og kapellet med St Erik og St Olav blandet sammen. Det bakre kapellet med gravmonumentet til Gustav Wasa har også en spennede historie hvor Maria ser inn på kongen med håp om et kapell for de fattige. En viktig påminnelse også i vår tid.
Kirken er vel verdt et besøk, men ha gjerne med guide - det hadde vi!

Dato for opplevelse: september 2016
1  Takk, Eigil M
Anmeldt 28. juli 2016

Spiste pai på Domkirkens kaffe hyggelig og god mat som støtter de som splitter med overskuddet, så her gir du ved å spisse til Guds rike!

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, Sola_Norway
Anmeldt 19. september 2015 via mobile enheter

Gammelt bygg som er restaurert etter brann etc. Virker veldig velholdt. Stor og romslig. Var ikke så mye folk da vi var der, så det var god plass. Ligger fint til når du er på vei mot slottet. Vel verdt ett besøk.

Dato for opplevelse: september 2015
Takk, Rolf-Bardu
Anmeldt 18. august 2015

En enorm, men luftig katedral. Her er mange detaljer å se på og fotografere. Skattkammer ble ikke besøkt av undertegnede. kikket i steden i en bok om innholdet i skattkammeret og fant ut at det holdt. Kafe i lokaler ved kirken. Mye for en hver smak.

Dato for opplevelse: juli 2015
Takk, Merethe2014