ClarionCollectionUSD 113
Anmeldt 5. august 2021

Et historisk spennende bygg. Passe stort, trivelig personal som gjør at en kjenner seg velkommen. God mat. Det finns ikke noe annet hotell som har inklusive mat i romprisen. Beste hotell i byen. Hotellet ligger veldig nære sentrum.

Dato for oppholdet: august 2021
Takk, pialottafalkum
Anmeldt 2. desember 2019

Vårt favoritthotell i Karlstad. Supert hotell med hyggelig personal, rent på rom og hotellet ellers, gode senger, flotte rom, god mat, bra beliggenhet, gratis parkering, mye historie i dette hotellet - museum i kjelleren.

Dato for oppholdet: november 2019
Takk, 190veran
AnnaSundenhammar, Hotelldirektör på Clarion Collection Hotel Bilan, svarte på denne anmeldelsenBesvart 5. desember 2019

Hej Vera,

Vad stolta vi blir att vara ert favorithotell i Karlstad och att ni alltid är nöjda när ni bor hos oss, då har vi lyckats!

Hoppas vi ser er snart igen, välkomna tillbaka!

Anmeldt 7. august 2019

Tilfeldigheter gjorde at vi valgte Hotel Bilan sentralt i Karlstad. Trivelige omgivelser på tross av fortiden som fengsel.MEN det må forventes at romtemperaturen på natten blir lavere enn dagtemperaturen. Et lite dobbeltrom i 4 etasje med små vinduer og kun ei vifte holder ikke mål. Man betaler ikke 1.700,- for ei dårlig natts søvn. Hotellet anbefales ikke på varme sommerdager.........hvis ikke aircondition er montert.

Romtips: Jo lengre ned - lavere nattetemperatur
Dato for oppholdet: august 2019
2  Takk, torbj_rns464
AnnaSundenhammar, Hotelldirektör på Clarion Collection Hotel Bilan, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. august 2019

Hej!

Tack för ditt omdöme från din vistelse. Vi beklagar att den gamla byggnaden inte är bättre rustad för varma sommardagar och att de åtgärder vi satt in som ex golvfläktar på dessa rummen inte hjälper sådana dagar - detta är en av våra stora utmaningar sommartid då utetemperaturen kan variera från dag till dag. Vi hoppas kunna erbjuda svalare rum sommartid framöver och det pågår diskussioner ihop med den externa fastighetsägaren. När det kan bli verklighet vet vi dock inte idagsläget.

Välkommen tillbaka en svalare tid på året.

Anmeldt 13. august 2018

Et trivelig hotell med en utrivelig fortid.

Enkelt å finne frem til hotellet. Det er en veldig kort spasertur til sentrum, men likevel så langt unna at en unngår bystøyen. Utmerket plassering.

Hotellets fortid som fengsel preger dekoren. Veggene er dekket av gamle protokoller og fortellinger om fangene som satt der. I tillegg er det bittelille museet og de originale cellene i kjelleren et spennende innslag.

Frokosten holder god standard. I tillegg er det inkludert varm middag / kveldsmat (bestående av dagens rett og dagens suppe).

Rommene holder god standard. Verdt å nevne er at du har tilgang på hårføner, strykejern og strykebrett.

NB. Under vårt besøk var det en hetebølge over Karlstad, noe som gjorde rommet tilnærmet uutholdelig varmt å sove i. Det var satt inn en gulvvifte i et forsøk på å hjelpe mot varmen, men det holdt ikke. I tillegg var viften full av støv da vi kom og blåste alt utover rommet. At rommet blir så varmt skyldes været og ikke hotellet eller dets personale, men at viften ikke var rengjort/støvsugd er lett å rette på.

Hotellet byr også på et lite treningssenter med fint utstyr (alltid åpent) og badstue (fyres etter forespørsel).

Innenfor de gamle fengselsmurene er det parkering for ca 14 av hotellets gjester. Du kan ikke reservere parkering på forhånd. I stedet kan du ved innsjekking få et parkeringsbevis for anvist plass. Du kan da ta med deg bilen og likevel være sikret plass når du kommer tilbake. Hvis du ikke er tidsnok ute til å få sikret deg parkeringsbevis er det et parkeringshus rett over veien for museet.

Dato for oppholdet: august 2018
Takk, JohnnyBrumunddal
AnnaSundenhammar, Hotelldirektör på Clarion Collection Hotel Bilan, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. august 2018

Hej,

Tack för ditt omdöme och bra feedback - vi tar med oss att bli bättre på att damma av även fläktarna.

Välkommen tillbaka till oss och Karlstad!

Anmeldt 12. august 2018

Vi har bodd på Bilan mange ganger - og kommer garantert tilbake. Det ligger godt i forhold til sentrum og det er enkelt å parkere der. God mat og flott personale. Fint at man kan sitte ute i hagen på sommeren.

Dato for oppholdet: juli 2018
Takk, Gerd M

Hej Gerd,

Tack för ditt fina omdöme och höga betyg och vad kul att ni väljer att bo hos oss igen.

På återseende!