Ulike måter å oppleve Santa Claus Village på
Anmeldt 19. juli 2017 via mobile enheter

Merkelig sted, ingen oversikt over tilbudene. Vanskelig å finne frem. Dårlige suvenirsjapper. Dyre og dårlige attraksjoner, typisk turistfelle.

Julenissens postkontor et hederlig unntak, det var både en fin opplevelse og verdt pengene vi brukte der.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, markento
Anmeldt 27. oktober 2016 via mobile enheter

Vi kjørte innom her på vår road trip.
Villagen var under oppusing når vi var der.
Og 35 varmegrader setter deg ikke akkuratt i jule modus..
Men butikken, cafe, og hotellet var åpent.
I butikken solgte de typiske vinter skandinaviske ting...
Men å komme hit om vinteren, spesielt november/desember, vil nok være en flott opplevelse..
Kommer du ikke i julestemning da, tror jeg ikke det er mulig i det hele tatt..

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, katrineh186
Anmeldt 14. november 2015 via mobile enheter

Man får julestemning, men stort mer er det heller ikke. Det er utrolig mane gave- og suvenirbutikker, men stort sett de samme tingene i hver butikk. Skuffende.

Dato for opplevelse: november 2015
1  Takk, G3926RQandreah
Anmeldt 6. august 2015

Vi stakk innom dette stedet rett nord for Rovaniemi for å besøke Mari Mekko. Fruen ville kjøpe en ny duk. I vår leting etter butikken gikk vi litt rundt, drakk kaffe og spiste litt kake i en hyggelig tømmerbygning. Bak postkontoret fant vi til slutt Mari Mekko som er nabo med iittala. Det ble derfor diverse innkjøp der før den tidligere omtalte duken ble anskaffet. Her er det som jeg prøver å vise muligheter for det meste. Stedet er bygd opp som en landsby for nissene, det er mange flotte bygg og det er mye å kjøpe. Anbefales.

Dato for opplevelse: august 2015
Takk, Geivi
Anmeldt 5. mars 2014

Mye å handle der. Mange fine suvernirer. Kunne nok vært gjort enda mer ut av det. Litt koseligere f eks. Ett must allikevel å ta en tur innom når man er i Rovaniemi. Lang kø for å besøke nissen i hovedhuset - lurere da å beske nissen som sitter i det røde huset med kafeen (bak ved ene bussholdeplassen). Slapp å stå i kø der. Helt grei mat på kafeen.

Dato for opplevelse: mars 2014
Takk, Tuppersiv