“God mat, og god service”
Anmeldelse av Passio restaurant

Passio restaurant
Vurdert som nr. 14 av 1 776 Restauranter i Helsingfors
Kjøkken: Europeisk, Skandinavisk, Gastropub, Vinbar, Bryggeripub
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Anmeldt 29. februar 2016

Vi hadde egentlig bord på fredag, men på grunn av litt uheldige omstendigheter rakk vi ikke reservasjonen,men det var ikke noe problem å få booket om slik at vi heller fikk bord på lørdag.
Restauranten er liten og uformell med meget hyggelig betjening, de ansatte var litt raske og korte på engelsk, og det virket som de var litt mer uformelle ovenfor de finske gjestene.
Menyen er enkel, tre eller fem retter, eller man kan velge utifra disse.
Vi valgte dagens tre-retter med tilhørende vin. I tillegg kom det en apertif og en ekstra dessert på huset. Forretten og desserten på huset var måltidets høydepunkter, hovedretten var ok, men det er begrenset hvor spennende gjørs kan bli. Absolutt et sted å dra innom, prisene var helt ok sett opp mot opplevelsen

Takk, Andersrs87

Anmeldt 28. januar 2016

Stedet
Restauranten ligger i kort gåavstand fra Forum og Helsinkisentrum. Stedet er lite og intimt. Uformell stemning og passe mange bord gjør stedet veldig hyggelig og passer til de fleste anledninger.

Mat og drikke
Restauranten tilbyr 3 eller 5 retter. Vi valgte en 3 retter med anbefalt vin til maten. Totalt 6 serveringer med 3 hvileretter burde gjøre dette til en spennende smaksopplevelse. Men menyen er dessverre lite overraskende eller begeistrende. Sikre og trygge smaker som ikke helt klarer å utfordre. Smakene er tidvis gode og trygge – kjøkkenet velger anerkjente råvarer. Kamskjell og oksefilet. Presentasjonen er muligens bedre enn maten. Delikat og innbydende. Porsjonene er også meget rause og 3 retter er mye mat. Vinpakken klarer heller ikke helt å begeistre og stedet velger heller kjente navn og steder fremfor god pairing. Servicen er fin – mangler litt presisjon og oppmerksomhet for å kunne måle seg med de beste, men absolutt godkjent. For 2 x 3 retter med vin havner dette på ca 1.300 NOK som må sies å være meget hyggelig.

Anbefales
Ja. Dette er meget bra for prisen. Vennlig betjening, sentralt i Helsinki. Hyggelig stemning og god mat.

Takk, Chris_P_Svendsen
Anmeldt 24. november 2015

Lite og intimt sted. Deilig mat og en koselig atmosfære. Litt lite mat til en høy pris men deilig smak.

Takk, mkalsnes
Anmeldt 28. august 2015

Super fresh restaurant i fine lokaler. Veldig god mat og vin som passet til. Bestill 5-retter og be betjeningen om anbefalinger på vin. Kort vei til sentrum. Behagelig atmosfære.

Takk, Karen804
Anmeldt 30. juni 2015 via mobile enheter

Vår famile var på besøk i Helsinki og når vi sjekket Tripadvisor, så at denne restauranten lå nært vårt hotell. Alt det positive vi leste om stedet stemte, det var et fantastisk måltid. Vi prøvde både øl- og vinpakke til maten og det var fint tilpasset maten. Opplevelsen var så god at vi allerede har reservert bord for vårt neste besøk i Helsinki.

Takk, Leiv H

Reisende som så på Passio restaurant, så også på

Helsingfors, Uusimaa

Har du vært i Passio restaurant? Del dine erfaringer!