“Min pærle”

Kjøkken: Skandinavisk
God for: Romantisk, Familier med barn, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Lunsj, Sent på kvelden, Middag, Reservasjoner
Anmeldt 22. juli 2020 via mobile enheter

Vi spiser alltid lever ved «Sikala». En av de peneste restaurantene i Norden for meg; Vintage, kaurismäki- ish. Dedikert personale, stolthet og tradisjoner.

Takk, TommyW_12

Anmeldt 25. november 2016

Sea Horse i den finere delen av Helsingfors. Å andre siden er Sea Horse en vanlig kvarters restaurant med god gammel inredning. og du kan oxå gå inom for en GT eller whiskey pjolter. god finsk husmanskost. Og runt om Sea Horse Jugendhus,

Dato for besøk: mai 2016
Takk, Henrik I
Anmeldt 11. juli 2015 via mobile enheter

Sea horse! "Sikala"! Eller grisebingen på norsk. Restauranten ble etablert på 30-tallet. For meg, funkis stil. Flotte lokaler. Menyen var også på svensk og engelsk. Første inntrykk er "no-nonsence" holdning fra servitørene, og det liker jeg. Vi tok hvitløksmarinerte snegler som forrett. Veldig godt. Som hovedrett valgte vi grillet lever. Det var rett og slett nydelig! Jeg liker lever gjennomstekt, og det var det. Rikelig med en dyp og smaksrik brunsaus, bacon og brunet løk, toppet med tyttebær. Servert med potetmos. Det var store porsjoner, og ikke plass til noe dessert! Hit drar jeg svært gjerne igjen!

Dato for besøk: juli 2015
Takk, TommyW_12
Anmeldt 9. juni 2015

Dette er en plass jeg må anbefale, det var litt diskusjoner og utfordringer med å komme seg dit. (les: finne vegen), men når vi først var framme, og inne var dette en flott matopplevelse. Det er hit de lokale går, og det er med god grunn. Ypperlig mat, ypperlig service og god drikke. Anbefales.

Dato for besøk: juni 2015
1  Takk, 561stianh
Anmeldt 16. februar 2014

Restauranten er nærmere 80 år og det ser ut til at den er bevart slik den opprinnelig var fra starten med veggmalerier og gammeldags interiør. Det serveres finsk mat, det er store porsjoner og gode smaker. Restauranten ligger litt utenfor den vanlige turistløypa, så det virket som det er mere lokale gjester framfor tilreisende.

Dato for besøk: februar 2014
    • Atmosfære
Takk, TorPing

Reisende som så på Sea Horse, så også på

Helsingfors, Uusimaa
Helsingfors, Uusimaa

Har du vært i Sea Horse? Del dine erfaringer!