Ulike måter å oppleve Strokkur på
Anmeldt 7. august 2018

Strokkur spruter 20 meter opp i lufta hvert 5 eller 10 minutt. Obligatorisk å oppleve denne når du er på Island

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, kjellgunnar
Anmeldt 3. juli 2018

Et sted som man må ha med seg. Gratis parkering. Husk at vannet er VARMT, så ikke stå for nær. De beste bildene får en også på litt avstand.

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, Geir D
Anmeldt 19. februar 2018 via mobile enheter

Man er nødt til å få med seg den spektakulære utblåsningen fra en av de varme kildene når Island besøkes. Vi kjørte bil fra Reykjavik for å komme hit. ca 1.5 timer via Selfoss. Vær obs på at veien de siste km er skummelt hullete. Store hull i asfalten med skarpe kanter. Og kjører du ikke oppi, så risikerer du skikkelig steinsprut fra all løsgrusen som ligger overalt. Kjør forsiktig

Dato for opplevelse: februar 2018
Takk, TomHarald
Anmeldt 4. november 2017

Veldig artig å sjå Strokkur spruta opp mot 20 meter. Spenninga var stor blant turistane som stod tolmodig bak sperringane rundt Strokkur for å få gode bilder/film. Nokon stod slik til at dei blei våt.

Dato for opplevelse: oktober 2017
Takk, Trehar
Anmeldt 20. juli 2017

I typisk islandsk vær begav vi oss inn i det varme området der det boblet og dampet fra flere hold.
Det hadde vært flere aktive eksploderende geysirer før men nå var det kun Strokkur som var eksploderende som vår islandske guide uttrykte seg.
I piskende regn sto en halvsirkel av turister med kamera klart og regelmessig ca. hvert femte minutt kom utblåsningen. Om utbruddet var regelmessig var ikke bestandig like stort volum så det kunne komme overraskelser på tilskuerne.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, Gudmund Olver S