Hopp-på-hopp-av-tur med City Sightseeing i Reykjavik

fra
USD 37,94
per voksen
Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve Hallgrimskirkja på
Anmeldt 17. januar 2019 via mobile enheter

Bygget ligger fint plassert på en liten høyde ikke langt fra sentrum, eller i utkanten av sentrum. Arkitekturen er uvanlig og bygget skiller seg ut. Vi fikk med oss en liten orgelkonsert sammen med mange andre turister. Vi tok også heisen opp i tårnet for å se utsikten. På en klar dag ser man langt i alle retninger.

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, NinaL_11
Anmeldt 17. oktober 2018

Þessi kirkja er mjög falleg. Hún er hönnuð af íslendingi.Það er gaman að fara upp í lyftunni og skoða útsýnið.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, Einar Ó
Anmeldt 3. oktober 2018 via mobile enheter

Absolutt en av de mere spesielle kirkene jeg har sett i mitt liv. Anbefaler å ta turen innom, uansett om du er interessert i kirker/arkitektur eller ikke. Imponerende orgel og ikke minst orgelspill!!

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, 235ingae
Anmeldt 2. oktober 2018

Fantastisk opplevelse. Et digert orgel der klaviaturet befant seg på gulvet i kirkerommet og pipene oppe på galleriet. Fikk dessverre ikke oppleve lyden. Et minus var en god del støy fra utvendig vedlikehold.

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, Jens L
Anmeldt 18. september 2018 via mobile enheter

Kirka er minimalistisk og storslagen på samme tid. Den er oppkalt etter en kjent salmedikter Hallgrim. Han ble kjent med kona si i Danmark, hun var en av de som ble kidnappet av sjørøvere i 1627 og tatt med til Algerie. Danmark klarte å hente disse tilbake og Hallgrim sin oppgave var å gjennoppfriske kunnskapen deres om kristendommen etter fangenskap hos muslimene. De reiste sammen til Island.
Utsikten er fantastisk og går til alle himmelretninger. Å komme opp i tårnet koster 1000 ISK for voksne og 100 ISK for barn. Det er verdt det.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, kirstenjunin