“Flott restaurant”

Kjøkken: Østerriksk
God for: Store grupper, Lokalt kjøkken, Romantisk, Spesielle anledninger
Middagsalternativer: Frokost, Middag, Sent på kvelden, Lunsj, Reservasjoner
Anmeldt 28. januar 2019 via mobile enheter

Dette ble høydepunktet på turen vår. Vi fikk fantastisk god mat og vin, servert av veldig hyggelig servitør. Nydelige omgivelser var også med og satte standarden. Anbefaler å besøke dette stedet når dere besøker Salzburg.

2  Takk, 723siril
StPeter-Kulinarium, Marketing på St. Peter Stiftskulinarium, svarte på denne anmeldelsenBesvart 5. mars 2019

Dear 723siril,

it´s close to our heart to thank you for your lovely review.
It would be a great pleasure for us to welcome you again at St. Peter.

Kind regards from Salzburg,
Your team of St. Peter Stiftskulinarium

Anmeldt 24. mai 2017

Klart det var greit å spise i Europas eldste restaurant. Min kone fikk tillagd en risotto etter ønske og jeg fikk dagens fisk, forell. Begge smakte utmerket og vinanbefalingen satt; rødvin går helt greit til fisk når det er snakk om "riktig" vin. St. Peter kan sakene sine :)

Dato for besøk: mai 2017
Takk, Vidar K
Anmeldt 1. mai 2017 via mobile enheter

Fant denne på nettet. Den levde opp til kulturopplevelsen.

St. Peter Stiftskeller er definitivt ikke noen kjeller. Derimot ligger salen vi fikk vår 'Barockmiddag med Mozart' i 2. etage i et lekkert kompleks. Man blir litt andrektig av å stige ut i borggården her.

Så kommer barokk ensemblet og spiller opp mens den kvinnelige og mannlige solisten synger. Og det er bare vakkert. Vi fikk nydelige deler av flere av operaene, og naturligvis løftet taket seg til sangene fra Figaros Bryllup og Tryllefløyten. De både synger og spiller veldig bra.

Maten derimot stod ikke helt i stil til omgivelsene og kulturopplevelsen. Man går nok hit for Mozart ikke for mat.

Et tips: Gå ned gjennom den vakre gamlebyen etter konserten. Utrolig stemningsfullt å gå over de historiske plasser og gjennom de smale smug en stille kveld.

Dato for besøk: april 2017
1  Takk, HaugesundsHelge
Anmeldt 7. juli 2016 via mobile enheter

God mat men forventet noe høyere standard på mat. Andebteyst var ikke sprøstekt og var seigt. Bra service, men litt ujevnt. Nydelige omgivelser.
Bra utvalg på meny.

Dato for besøk: juni 2016
Takk, Vi_pa1
Anmeldt 1. oktober 2015

Vi må hit en tur gver gang vi er i Salzburg.Restauranten som har eksistert i 1200 år,ja du leste riktig er en av verdens eldste.Buede tak i en typisk kjellerstil.Selvfølgelig hviteduker med levende lys på hvert bord ga opptakt til en romantisk aften.Vi følgelig valuta for pengene.Med en minimal hunger satset vi på en cordon bleu som smakte fortrefflig.Nok en gang bestillte vi en Blauer Zweigelt Barrique 2011.Faktisk den rimeligste ,men nydelig temperert.For en gang skyld bestillte vi en apfelstrudel til dessert,men utrolig nok kunne de ikke servere en Irish coffee.Whisky utvalget varmeget eksklusivt,og egnet seg tydeligvis iikke til Irish.Denne hadde i såfall blitt like dyr som måltidet.Desverre fikk vi ingen tilbakemelding på at Irish ikke kunne efektueres.Den kom ganske enkelt ikke innen vi ba om regningen.
kr.500,- pr.person må du regne med som laveste kostnad.

Dato for besøk: september 2015
Takk, Lemon_tree637

Reisende som så på St. Peter Stiftskulinarium, så også på

Har du vært i St. Peter Stiftskulinarium? Del dine erfaringer!