Vi støtter følgende nettlesere:

Vurdert som nr. 11 av 275 ting å gjøre i Buskerud
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: Mer enn 3 timer
Eierbeskrivelse: Blaafarveværket ble etablert i 1773 for å utvinne koboltblått pigment fra Koboltgruvene på Modum. I dag er Blaafarveværket en av Norges mest besøkte turistattraksjoner. På Blaafarveværket og Koboltgruvene kan du oppleve historiske utstillinger om produksjonen av blått pigment, fra malm til blå farge, være med på guidede turer i Koboltgruvene og se årlige nye kunstutstillinger. Her er det også Barnas Bondegård, spennende butikker, tre spisesteder og flotte, prisbelønnede parkområder, der man kan nyte omgivelsene.
Nyttig informasjon: Låsbare skap / oppbevaring, Mat tilgjengelig for kjøp, Aktiviteter for yngre barn, Aktiviteter for eldre barn, Rullestoltilgang, Trapper / heis
Skriv en anmeldelse

• Norsk først
  • Uspesifisert
  • Alle nye på norsk
Norsk først

Reisende som så på Blaafarveværket, så også på

Drammen, Drammen kommune
Kongsberg, Kongsberg kommune

Har du vært i Blaafarveværket? Del dine erfaringer!