Vi støtter følgende nettlesere:

Vurdert som nr. 12 av 276 ting å gjøre i Buskerud
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: Mer enn 3 timer
Eierbeskrivelse: Blaafarveværket ble etablert i 1773 for å utvinne koboltblått pigment fra Koboltgruvene på Modum. I dag er Blaafarveværket en av Norges mest besøkte turistattraksjoner. På Blaafarveværket og Koboltgruvene kan du oppleve historiske utstillinger om produksjonen av blått pigment, fra malm til blå farge, være med på guidede turer i Koboltgruvene og se årlige nye kunstutstillinger. Her er det også Barnas Bondegård, spennende butikker, tre spisesteder og flotte, prisbelønnede parkområder, der man kan nyte omgivelsene.
Nyttig informasjon: Rullestoltilgang, Låsbare skap / oppbevaring, Aktiviteter for yngre barn, Aktiviteter for eldre barn, Trapper / heis, Mat tilgjengelig for kjøp
114 anmeldelser
34 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 14 nyttige stemmer
“En perle med mange og varierte tilbud”
4 av 5 bobler Anmeldt 16 september 2016

Dette er stedet som passer nesten alle. Galleriet har bestandig gode utstillinger med kjente kunstnere. Omgivelsene er avslappende og fine.
Anlegget passer meget bra for barnefamilier. Tilbudet av mat er også tilfredsstillende for de fleste. Hele området er fint.
Må besøkes av dere som ikke har vært der.

Besøkte september 2016

9 anmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nyttig stemme
“Koselig plass”
4 av 5 bobler Anmeldt 30 juli 2016 via mobile enheter

Fint å koselig plass, badestrand for de minste å mange dyr å se på. Butikk med masse forskjellig, enkel å grei mat i restauranten.

Takk, Olav N
3 anmeldelser
3 attraksjonsanmeldelser
“Fint sted for barn”
4 av 5 bobler Anmeldt 23 juli 2016 via mobile enheter

Fint historisk område med bondegård, lekeplass og en liten badestrand for barn. Gratis inngang på hele området.
Thranestua anbefales til lunsj, det er en kort bratt gåtur opp, med utsikt til fossen på vei opp.

Takk, Glenn S
Morgedal
17 anmeldelser
8 attraksjonsanmeldelser
“Trivelig men ordinært”
3 av 5 bobler Anmeldt 2 juli 2016 via mobile enheter

Området er innbydende velholdt og ryddig.
Hus med særpreg, men ikke spektakulære.
Hyggelig betjening.
Et flott pmråde for barn og piknik.

Takk, Guruen
Oslo, Norge
38 anmeldelser
9 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 8 nyttige stemmer
“Jeg kjøret folk til dette i Minibuss”
5 av 5 bobler Anmeldt 11 juni 2016

Dette var min først gang der og blev overaske over fin en plass det var. Jeg skal tilbage med min familie, så de kan oppleve denne deilig plass. Man kan vel nok bruke en helge der for og oppleve hele Blaafaveærket.

Besøkte juni 2016
Takk, Sorgreg

Reisende som så på Blaafarveværket, så også på

Drammen, Drammen kommune
Kongsberg, Kongsberg kommune

Har du vært i Blaafarveværket? Del dine erfaringer!