Blaafarveværket The Cobalt Works
Åpen i dag: Stengt
Fascinerende besøk på gruvetråkka

Søndagsutflukt ned familien, inkludert to småjenter 8 og 6 år gamle. Fint ute, men spennende for... les mer

Anmeldt 10. september 2023
272gunnarh
Geithus, Norge
Avstressing i varmen - hyggelig opphold

Det er alltid hyggelig å spasere rundt på Blaafarverket. Vi ankom tidlig på dagen, og det var ikke... les mer

Anmeldt 10. juli 2023
AndersZorn
Stord, Norge

Anmeldt 19. juli 2022

Blaafarveværket er ett nydelig museet som forteller og gjenskaper historien som var der engang, elsker at de har tatt vare på bygningene og bevarer den historien, men ønsker meg engang i framtiden at alle bygningene blir i gjennombygd som engang brant ned for å få den historiske plassen i Modum og i Norge. Men engang i framtiden så ønsker jeg at de bytter navnet sitt igjen til "Det Kongelige Modumske Blaafarveværk" som er ett veldig historisk og ærverdig navn som det finnes bare ett av. Men alt i alt veldig nydelig!!!

Dato for opplevelse: juli 2022
Takk, OC023
Anmeldt 22. juli 2021

Vi kom en varm ettermiddag midt i uken, og jeg ble veldig overrasket over fullt av både biler og mennesker det var, - og jeg er veldig glad for at vi ikke kom hit en helg som jeg antar er enda mer folksomt. I disse corona-tider så følger de gode smittevernsregler slik at vi måtte vente litt med å komme inn på utstillingen på grunn av maks. antall besøkende. Jeg som har vært innom her en tur hvert år i alle år, må si at det har blitt veldig bra med benker å sitte på, mange toaletter etc. de senere årene. Det er et idyllisk anlegg!

Dato for opplevelse: juli 2021
2  Takk, Ingeborg56
Anmeldt 6. juni 2021 via mobile enheter

Var der med kone og voksne barn. Ut fint åpent museum, med tilbud om mat og park og bord for picnik. Tok veien opptil selve gruveområdet. Vel verdt den ekstra turen på bratt grusvei.

Dato for opplevelse: mai 2021
1  Takk, RolfH682
Anmeldt 26. januar 2020

Vi var på helgetur til Blaafargeverket. Veldig interessant og spennende plass å være. Lærerikt sted som forteller om historien av de gamle kobolt gruvene og tilhørende Blaafargeverket. Masse aktiviteter for både voksne og barn. Anbefaler å ta seg en tur i hele område rund denne attraksjonen. Det er masse å oppleve der.

Dato for opplevelse: september 2019
2  Takk, 618reneb
Anmeldt 18. august 2019 via mobile enheter

Veldig koselig sted og spise. Hyggelig betjening. Vi var bare innom cafe/resturangen. Kommer tilbake

Dato for opplevelse: august 2019
2  Takk, widars2015
Blaafarveverket, Informasjonssjef på Blaafarveværket The Cobalt Works, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23. januar 2020

Takk for anmeldelsen og velkommen tilbake :)