“Dårlig service og veldig blandet kvalitet på maten”
Anmeldelse av Ask & Loke

Ask & Loke
Vurdert som nr. 4 av 111 Restauranter i Drammen
Beskrivelse: Ask og Loke Spiseri og Bar skal være et mat og drikke sentrum i Drammen. Der fokus på gode lokale råvarer, bærekraft og dyktig håndarbeid på kjøkkenet, i baren og ved bordene skal være i sentrum. Vi vil vise hva regionen har å tilby og fremme dette gjennom opplevelser i et spennende og behagelig miljø. Vi vil skape et måltid uten begrensinger eller etikette. Heller ekte matglede, spennende kombinasjoner og unike presentasjoner til en riktig pris. Vi skal høste, sanke, konservere og foredle de råvarene som er tilgjengelig i sesong. Med god drikke i form av håndlaget øl, spennende viner og tidløse cocktails vil vi prøve å gi alle våre gjester en unik og flott opplevelse. Ask og Loke drives av Jonatan Bukkøy Arntzen. Han har lang fartstid på Kjøkkenet. (Maaemo ***, Cornelius på Holmen Kjøkkensjef, Oro By Terje Ness *, Onda by Pal & Ness Sous Chef, Palmen Grand Hotell kjøkkensjef, Kreativ catering Kjøkkensjef) Sammen med Andreas Elliassen(Finesmecher, Le Canard, Kolonialen Bislett)
Anmeldt 24. januar 2019

Mot bedre viten dro jeg hit igjen. Var såpass skuffet sist at jeg ikke hadde tenkt meg tilbake hit. Men når man blir invitert og er gjest så stiller man opp. Vi var 5 stk og bestilte litt av hvert og smakte litt av hverandre.

Og rett skal være rett, noen av rettene var bra. Kongekrabbe til forrett var akkurat som en slik skal være. Prisen var i overkant (ca 190), men krabba er dyr.

Anda fra Vestfold til hovedrett var også bra. Og en god Valpolicella til følge.
Men entrecoten var som en lærsåle både i smak og konsistens. Selv om lokalet var under halvfullt, var det (som sist) nesten umulig å få tak i en kelner. Så når vi langt om lenge endelig fikk kontakt, orket vi ikke sende ut kjøttet og noe annet, bare nøyde oss med å si at dette var ikke bra.

Vi ba om dessertmeny, og bestilte samtidig kaffe & cognac. Det varte og rakk. Etter en halvtime hadde vi fortsatt ikke fått servert kaffe og heller ikke fått bestilt dessert. En av oss gikk da bort til kjøkkenet og ropte at nå må noen komme ellers går vi. Etter en stund kom kelneren og vi fikk bestilt dessert og purret på kaffe/cognac.

Så 1 time etter at vi var ferdige med hovedrettene kom endelig kaffe/cognac og en stund senere og dessertene. Husk ikke lenger hva det var, men det var i beste fall midt på treet. Stemningen var ikke god pga all irritasjonen og ventingen, og vi ville bare betale og komme oss ut.

Gir en 3er fordi noen av rettene var gode, men alt det andre trekker kraftig ned. På det prisnivået man har lagt seg på her, forventer vi som kunder noe mer.

Dato for besøk: januar 2019
1  Takk, Leon_Norway

Anmeldt 7. januar 2019

Kona og jeg var ute for middag. Vi ble tatt hyggelig imot og vist til et hyggelig bord. Vi bestilte forret, hovedrett og dessert. Maten ble servert raskt og med egen presentasjon fra en av kokkene. Utseendemessig ser hver rett ekslusiv og innbydende ut. Skal man trekke noe for kvelden, var det at servitøren ikke visste hvilke oster som ble tilbudt på menyens ostfat. Totalt sett en finfin opplevelse.

Dato for besøk: januar 2019
Takk, Espen C
Anmeldt 21. desember 2018

God mat og hyggelig atmosfære. Prisen er ikke lav, men ok i forhold til kvaliteten på maten.Servicen var ok, men kunne ha vært bedre.

Takk, Stein-Harald J
Anmeldt 16. desember 2018 via mobile enheter

Vi hadde julebord her igår og det var en xin opplevelse. Fine lokaler, hyggelig stemning. Servitørene var flinke og ga god service. Vi testet litt forskjellige retter og alt var veldig bra! Masse gode smaker, noe av den beTe maten jeg har spist i Drammen. Jeg ville spesielt anbefalt biffen, biff tartaren og den blomkålretten. Dette stedet kommer jeg helt klart til å besøke igjen!

Takk, charlottelarsen90
Anmeldt 9. desember 2018 via mobile enheter

En hyggelig kveld og veldig god mat og drikke! Skal man trekke dor noe så kunne det vært litt hyppigere oppfølging ved bordet fra betjeningen, men fullt forståelig med fullt hus og god stemning :) vi kommer tilbake

Takk, Fredrik L

Reisende som så på Ask & Loke, så også på

Drammen, Drammen kommune
Drammen, Drammen kommune

Har du vært i Ask & Loke? Del dine erfaringer!