“Utrolig skuffende”
Anmeldelse av Ask & Loke

Ask & Loke
Vurdert som nr. 3 av 110 Restauranter i Drammen
Beskrivelse: Ask og Loke Spiseri og Bar skal være et mat og drikke sentrum i Drammen. Der fokus på gode lokale råvarer, bærekraft og dyktig håndarbeid på kjøkkenet, i baren og ved bordene skal være i sentrum. Vi vil vise hva regionen har å tilby og fremme dette gjennom opplevelser i et spennende og behagelig miljø. Vi vil skape et måltid uten begrensinger eller etikette. Heller ekte matglede, spennende kombinasjoner og unike presentasjoner til en riktig pris. Vi skal høste, sanke, konservere og foredle de råvarene som er tilgjengelig i sesong. Med god drikke i form av håndlaget øl, spennende viner og tidløse cocktails vil vi prøve å gi alle våre gjester en unik og flott opplevelse. Ask og Loke drives av Jonatan Bukkøy Arntzen. Han har lang fartstid på Kjøkkenet. (Maaemo ***, Cornelius på Holmen Kjøkkensjef, Oro By Terje Ness *, Onda by Pal & Ness Sous Chef, Palmen Grand Hotell kjøkkensjef, Kreativ catering Kjøkkensjef) Sammen med Andreas Elliassen(Finesmecher, Le Canard, Kolonialen Bislett)
Anmeldt 12. september 2021

Vi besøkte Ask & Loke 15. september for å kose oss med skalldyr og god vin. Besøket var en stor skuffelse, dessverre. Vi bestilte en dyr vin, som kom ganske raskt, men ingen helte i glassene, så det gjorde vi selv. Det tok lang tid før maten kom. Fatet med skalldyr besto av reker, blåskjell, kreps og kongekrabbe. Ved første øyekast så maten fristende ut, men etter hvert ble vi veldig frustrerte.
Sjøkrepsen gikk det ikke an å få noe ut av klørne på, og det ble ikke lagt frem skalldyrbestikk. Det var unge og uerfarne servitører, og de ble sure da vi spurte om å få et redskap som det gikk an å få ut maten med. Det hadde de rett og slett ikke, men han kom med en kakegaflel, som var den minste de hadde! Vi spurte også om å få boller med vann og sitron til å vaske hendene med, men det skulle vise seg å ikke være så lett å ordne. De hadde ikke noen slik service...men vi fikk til slutt overtalt den unge servitøren til å spørre kokken om dette var mulig å få. Så jammen fikk vi ikke etter hvert en bolle hver !!!!Johoooo!!!

Så til kongekrabben: Det var de ytterste og minste klørne på kongeekrabben som vi fikk servert, og det var svært lite med mat i den. I tillegg var det vanskelig å få ut kjøttet fra klørne !

Blåskjell var gode, og det eneste som smakte godt.

Rekene var seige og bløte. Vi angret nå veldig på at vi ikke hadde kjøpt noen gode skalldyr på Meny isteden. Med tanke på den stive prisen på skalldyrfatet, så følte vi oss veldig lurt.

Så Ask&Loke, skjerp dere!
Dessverre har vi i sommer opplevd mange skuffende restaurantbesøk i Drammen. Hva skjer??

Hilsen «Søt & Rar»

Dato for besøk: september 2021
Takk, randis975

Anmeldt 11. september 2021 via mobile enheter

Nydelig mat og god dikke , MEN utrolig dårlig service . Ble ikke tilbudt mer vann eller spurt om noen av oss vilje ha mer å drikke, eller hvordan maten smakte.. Elendig oppfølging.

Dato for besøk: september 2021
Takk, heidiwiker
Anmeldt 13. august 2021 via mobile enheter

Har du ikke vært der, så anbefales det på det sterkeste å prøve fem-retters med vinpakke. Denne opplevelsen skal jeg leve lenge på! Tusen takk for utsøkt mat og deilige viner.

Takk, 100lisbethe
Anmeldt 7. august 2021 via mobile enheter

Nydelig mat, fantastisk service. Mat og vin var nydelig, og service var upåklagelig og personlig. Koste oss fullt og helt.

Takk, victoriasergeev
Anmeldt 3. august 2021

Deilig mat og fine viner. Fem-retters er et godt valg! Utrolig at det var så god plass i restauranten på en fredagskveld. Her må drammenserne kjenne sin besøkelsestid og virkelig utnytte en av to gode restauranter i byen!

Takk, 91terjem

Reisende som så på Ask & Loke, så også på

Drammen, Drammen kommune
Drammen, Drammen kommune

Har du vært i Ask & Loke? Del dine erfaringer!