“Super pizza, hyggelig betjening”
Anmeldelse av That's Amore

That's Amore
Vurdert som nr. 38 av 108 Restauranter i Drammen
Anmeldt 22. september 2021

Jeg har spist pizza mange steder, men dette er den beste pizzaen jeg har smakt. Supre råvarer, pen å se på - helt maks.
Priser på både vin og pizza var ikke ille. Jeg vil si det var god valuta for pengene.

Dato for besøk: september 2021
Takk, tomsavini1

Anmeldt 16. september 2021

I sommer ble det mye publisitet i lokalavisen om en ny pizza-restaurant, hvor både kokken og eierne er italienske. Kort tid etter hadde avisens matanmelder vært der, og det ble skryt og jubel over to helsider. Det er greit å være fornøyd, men selv ble jeg skeptisk til hvor fantastisk en enkel rett som pizza kan være. Vel, vi fant ut at vi måtte prøve det selv.
Vi ble tatt godt i mot, og fikk et bord rett ved der kokken jobbet med sin vedfyrte ovn. Lokalet hadde litt kantinepreg, men en hyggelig servitør og duften av nystekt brød hjalp på stemningen. Pluss en mugge med isvann. Menyen er ganske enkel, og tydeligvis basert på surdeig. De tilbyr tre forretter, hhv. spekemat, oster og små friterte pizzadeiger - alt med noe tilbehør. Hovedrettene er pizza i tre grupper: Klassiske, moderne eller Calzone. Som vanligvis er en klassiker, men ikke her. Under klassisk meny kan du velge blant 11 til dels velkjente navn, og noen for oss nye navn. Med ingredienser som tomatsaus, ost, skinke, grønnsaker etc. Jeg vil tro at de fleste finner noe godt her. Hva er så en moderne pizza? Basert på samme bunn, men bortsett fra Pizza tartar (rått kjøtt, eggeplomme mv.) og Carbonara (bacon, ost og eggeplomme) var de øvrige variantene med sjømat. Eller Frutti di Mare som det heter på italiensk. Det betyr pizza med laks, scampi, løjrom eller tunfisk. Siste valg er Calzone, som er en innbakt pizza med tomatsaus, oster og skinke. I fritert variant. Tja, hva skal en velge?
Vi lurte på om en fritert Calzone ble veldig feit, men servitøren lovet at det korte oppholdet i gryta kun satte en ekstra god spiss på maten. Vi stolte på henne og bestilte en Calzone, pluss en klassisk Capricciosa og rødvin. Kanskje burde vi ha prøvd en pizza med fisk, men vi var ikke helt i modus for det.
Selv om det var en del folk der, gikk det ikke så lang tid før maten sto på bordet vårt. En av fordelene med å steke pizzaen i 350 - 400 grader er jo at det går raskt.
Calconen var stor, og så normal ut bortsett fra et hint av fett på utsiden. Ekstra tomatsaus kom på siden, så kan en legge på som en vil. Min Capricciosa så litt merkelig ut, fordi pizzakanten hvor det ikke var fyll hadde blåst seg opp. Nystekt brød kan være godt det, men på en pizza vil jeg ha fyll. Her var kanskje en fjerdedel av pizzaen uten fyll, og randen ble derfor liggende igjen på tallerkenen. Heldigvis var Calzonen ganske stor, så jeg fikk litt av den. Vi syntes begge pizzaene smakte veldig lite, og ønsket oss en mulighet til å tilsette krydder. Kanskje fordi vi selv gjerne bruker både hvitløk og noe chilli i slike retter. Vi ble mette men var enige om at maten var kjedelig og langt fra "wow". Etter maten ville vi prøve stedets Tiramisu, men med magen passe full spurte vi om vi kunne kjøpe med oss en porsjon for å spise hjemme litt senere? Det var ikke mulig, fordi de ikke hadde emballasje. Greit nok, da ba vi om regningen og betalte. Når en av eierne ryddet bordet spurte han hva vi syntes, og vi sa som sant var at vi savnet litt mer smak i rettene. Da fikk vi en nokså brysk beskjed om at dette stedet kun lager ekte italiensk pizza, og de tilsetter ingen ting som ikke skal være der. Han la til at om en gjest ønsker noe ekstra, så nekter de å lage den. Det er jo ganske arrogant av en nystartet restaurant å si at kunden ikke har noe han skulle sagt, men det får bli deres valg. Vi har vært der, men kjedelig mat og en slik arrogant holdning gjør at vi neppe kommer igjen. Vi synes det finnes flere steder i regionen med bedre pizza. Jeg vurderte forøvrig å spørre eieren hvorfor en påstått 100% genuin italiensk pizzeria heter "That's Amore" ( 50% engelsk ) men lot det være.

4  Takk, 33toreh

Dato for besøk: november 2021

Reisende som så på That's Amore, så også på

Drammen, Drammen kommune
Drammen, Drammen kommune

Har du vært i That's Amore? Del dine erfaringer!