“Nydelig mat og stemning”
Anmeldelse av Victoriahaven Hamar

Victoriahaven Hamar
Vurdert som nr. 8 av 52 Restauranter i Hamar
Anmeldt 2. desember 2018 via mobile enheter

For et måltid og for en opplevelse. Indrefilet av hjort og tilbehøret til var en fantastisk kombinasjon med lokaliteten til Viktoriahaven.

Som en av medlemmene i Bergen Treblåsensemble sa i løpet av kvelden. Dette var en «Eksplosjon i kjeften!»

Takk, mortenn262

Anmeldt 28. november 2018 via mobile enheter

Min samboer og jeg hadde en forferdelig dårlig opplevelse med Victoriahaven i juni 2018.

Min samboer har cølliaki, og tåler ikke gluten. Når hun får i seg gluten, reagerer kroppen med oppkast, diaré, smerter i ledd og utslett. Personalet ved restauranten var informert om allergien.

Mot slutten av et godt treretters måltid ved restauranten, får min samboer en allergisk reaksjon, og må løpe på restaurantens toalett . Hun føler seg skikkelig uvel, og alle symptomer tilsier at hun har fått i seg gluten i løpet av måltidet på Victoriahaven. Hun hadde ikke hadde spist på flere timer før restaurantbesøket, og den allergiske reaksjonen oppstår normalt 10-30min etter inntak av gluten.

Restaurantsjefen oppfatter at hun har blitt dårlig, og sier at vi bare skal glemme regningen og få min samboer hjem så fort som mulig. Min samboer oppga telefonnummeret sitt før vi hastet hjem. So far, so good - dette opplevde vi som godt håndtert av personalet. Problemene begynte i etterkant av besøket.

Uhell mht. allergier kan skje det beste kjøkken, eksempelvis gjennom kryss-smitte eller at rutiner av en eller annen grunn glipper. Det har vi full forståelse for.

Victoriahaven var imidlertid skråsikre på at min samboer ikke hadde fått i seg gluten ved deres restaurant, selvom det ut i fra symptomene hennes var høyst sannsynlig at hun hadde fått i seg gluten i løpet av restaurantbesøket. Like etter vi kom hjem fra restauranten, mottok vi en SMS fra restauranten:

«Hei. Jeg har snakket med kjøkkenet. Det var absolutt ingen gluten i din mat. Kun brødet som ble servert til aspargesen. Jeg regner med du ikke spiste av brødet?. Jeg beklager dette, og håper dere kommer ned å betaler i morgen. God bedring. Mvh XXXXXX victoriahaven»

Vi opplevde at Victoriahaven gjennom dette viste null ydmykhet for at det KUNNE ha skjedd en feil, og at de var mest opptatt av å få betalt for måltidet. Etter dette, fulgte en rekke SMSer frem og tilbake, hvor vi bl.a. ble bedt om å komme ned på restauranten slik at de kunne vise oss rutinene sine mht. glutenallergi. Dette så vi ikke som hensiktsmessig - selv om restauranten har rutiner for dette, betyr ikke dette at uhell og glipper ikke kan skje.

SMS-utvekslingen endte til slutt opp i en telefonsamtale hvor vedkommende ved restauranten regelrett ropte og skrek til min samboer gjennom telefonen før hun bare la på. Vedkommende var i løpet av telefonsamtalen kun opptatt av å benekte det kunne ha skjedd en feil, og at vi måtte komme oss ned for å betale for måltidet.

Min samboer opplevde det som veldig frustrerende og trist å ikke bli trodd, og i tillegg bli behandlet på denne måten. Vi hadde selvfølgelig tenkt til å betale for oss, men vi forventet og ønsket oss en uforbeholden beklagelse fra restauranten - ikke å bli mistenkeliggjort for å lyve på seg en allergisk reaksjon for å slippe å betale for måltidet...

Jeg reiste selv ned og betalte regningen så snart jeg kunne, mens min samboer holdt sengen hjemme. Heller ikke da jeg betalte regningen fikk jeg noen form for beklagelse fra restauranten, og de nektet fortsatt for at en feil kan ha skjedd.

Vi kommer aldri til å besøke denne restauranten igjen. Restauranter, særlig i denne prisklassen, forventer vi at skal vise mer ydmykhet og respekt overfor sine kunder enn dette. Enhver seriøs og profesjonell restaurant vil, med utgangspunkt i hendelser som dette, gjennomgå sine rutiner for å redusere risikoen for at lignende hendelser skjer i fremtiden.

Kunden har tydeligvis aldri rett hos Victoriahaven - i hvert fall ikke de med glutenallergi.

Dato for besøk: juni 2018
6  Takk, 353mariusk
Anmeldt 22. november 2018 via mobile enheter

Har en fin meny hvor man selv kan sette sammen hovedrett med masse forskjellug tilbehør. Maten ble servert relativt raskt og var veldig god. Fikk bra oppfølging og service under hele besøket. Det er en rolig og lun atmosfære i restauranten. Ikke av de billigste men bra kvalitet koster litt.

Takk, Norway1961
Anmeldt 10. november 2018 via mobile enheter

Nydelig anrettet måltid servert i lune omgivelser av dyktig stillferdig personale.
Lett tilgang fra parkering.

Takk, 432btw
Anmeldt 3. november 2018

"Hvor kan man spise godt mat i Hamar?" spurte jeg mine venner på Facebook da vi planla en tur dit i forbindelse med en konsert vi skulle på. Jeg fikk ingen tips, men nå kan i hvert fall jeg anbefale alle andre som skal spise et bedre måltid i Hamar. Victoriahaven var helt fantastisk.
Vi var fire personer, og spiste kun hovedrett, 3 spiste "Indrefilet av storfe" og 1 "Urtemarinert indrefilet av lam". Ble litt skeptisk når menyen forteller deg at du skal velge én hovedrett, én siderett, én saus og én potet-variant, og at ikke kjøkkenet har bestemte dette på forhånd. Men det løste vi veldig greit ved å spørre betjeningen. Selvsagt
Jeg ble faktisk overrasket over hvor pent maten var dandert, og hvor behagelig store porsjonene var. Fikk gourmet-følelsen umiddelbart. Og smakene skuffet heller ikke. Biff, lam og tilbehør var nydelig.
Må også trekke frem service og stemning. Du føler deg virkelig velkommen på Victoriahaven. Utrolig hyggelig servitører og chef (måtte bort til kjøkkenet å takke for maten, og fikk en kort og hyggelig part med chefen også ), og lokalene i seg selv var innbydende.
Men aller mest vil jeg trekke frem "Rødvin-armagnacsaus med plommer" som jeg hadde til lammet. Den var kveldens høydare! Så da jeg var tomt for lam, spurte jeg pent om å få to ekstra biter (de var ikke så store) med lam slik at jeg kunne kose meg med resten av sausen. Det var ikke noe problem. Nydelig, nydelig, nydelig.

Takk, KennethRordam

Reisende som så på Victoriahaven Hamar, så også på

Hamar, Hamar kommune

Har du vært i Victoriahaven Hamar? Del dine erfaringer!