“Full skår på alt”
Anmeldelse av Basarene - STENGT

Basarene
Kjøkken: Norsk
Middagsalternativer: Reservasjoner
Beskrivelse: Velkommen til oss. Basarene er en møteplass for alle, hvor du kan ta deg en kopp kaffe, spise lunch, eller nyte en hyggelig middag. På kvelden kan du komme og nyte noe godt i fra baren vår. Vi har eget microbryggeri i kjellerenw og et par rom som er egnet for møter eller matservering i skjermede omgivelser. I tillegg har vi en stor uteservering som benyttes i sommerhalvåret.
Anmeldt 12. august 2020

Rask og hyggelig servering. Deilig og spennende mat og en vinliste perfekt sammensatt til maten.
Gode hvitviner hensetter oss til viner servert ved Genèvesjøen ! Nam!

Dato for besøk: august 2020
Takk, 108madsh

Anmeldt 2. august 2020 via mobile enheter

Reserverte bord til de åpnet. Ble raskt møtt av en hyggelig servitør og vi fikk sitte hvor vi ville. Vi plasserte oss ute i bakgården. Koselig atmosfære og god plass. Vi bestilte blåskjell og pizza. Maten kom etter ca. 30 minutter og smakte helt nydelig! Til å være lunsjretter var det veldig store porsjoner og til en helt grei pris. Vi var veldig fornøyde med alt!

Dato for besøk: august 2020
Takk, kinfl
Anmeldt 16. juli 2020

Vi hadde 2 timer i Hamar og stakk innom Basarene for lunsj. Vi hadde dagens suppe, som var blomkål- og brokkolisuppe med laks og posjert egg. Suppen fikk følge med godt brød. Maten var nydelig, og en blid og hyggelig servitør bidro til en positiv opplevelse. Kommer gjerne tilbake hit!

Takk, Sissel W
Anmeldt 13. desember 2019 via mobile enheter

Vi spiste julemat der og ble godt ivaretatt av hyggelig og hjelpsom kelner, god service altså. Vi hadde litt forskjellig mat og alle var fornøyde. Flere av oss hadde and og den var god, men manglet nok det lille ekstra synes jeg. Det var ikke spennende og presentasjonen var litt tam. Fordi prisnivået er ganske høyt, blir forventningene tilsvarende. Dessertene var gode, vi spiste ost og creme brule med pepperkake, heller ikke veldig spennende, men som sagt, godt. Hadde nok forventet noe mer av maten. Servicen var imidlertid upåklagelig.

Dato for besøk: desember 2019
2  Takk, Masol1
Anmeldt 7. desember 2019

Ved ankomst ble jeg møtt av en hyggelig servitør som straks viste meg frem til kveldens bord.
Fikk tak i en velkomstdrink på veien, var to slag - uvisst hvilken som var alkoholfri.

Jeg var med i en gruppe på ca 11 pax, vi ble fordelt over to bord og ble sittende rygg til rygg med hverandre uten at dette la noen særlig demper på stemningen.
Tar høyde for at besøket ble booket noe sent, og at restauranten var smekkfull i en travel tid på året.

Hoppet over forrett, men nøt heller en Talas pilsner fra husets eget mikrobryggeri, noe som var et godt valg.

Hovedrett: Kveite
Servert med nydelig ertepuré med chilli, auberginechips, potetpuré og rødvinsky

Noter:
Fisken var fint stekt, null bein, ikke tørr og skivet seg helt perfekt.
Derimot var den ikke korrekt saltet, måtte kaste med over saltbøssa som stod på bordet for å gjøre noen justeringer.
Sammen med rødvinskyen var det riktig balansert, men jeg synes at når man har en så flott råvare som kveite på tallerkenen, så bør den kunne nytes som en egen munnfull uten å druknes i den medfølgende rødvinsskyen - Fisk bør saltes i god tid før steking så saltet trekker gjennom hele stykket.
Ertepuré med Chili? Hvor var chili'en?
Rødvinskyen var god på smak og spilte godt på lag med resten av retten,
det samme var potetpuré'en.
Garnityret, fritert auberginechips var sprøtt&godt, men var anrettet som to enorme kaninører midt på tallerkenen.
Synes det manglet litt finesse på presentasjonen av retten.

Ostetallerken
Et godt utvalg av kjøkkenets oster, servert med kjeks og marmelade

Noter:
5-6 Oster pent anrettet på en trefjøl. 2-3 typer kjeks og litt syltetøy.
Visuelt sett pent, men flere av ostene var ikke temperert og bar preg av å komme nylig fra kjøl.
Kunne gjerne tenkt meg at servitøren spurte om jeg ville hatt et glass til med vin til denne retten, samt en liten presentasjon på hvilke forskjellige oster som var anrettet på fjøla.

Jeg mener stedet absolutt har potensiale til å løfte seg selv til nye høyder.
Lokalene er kjempeflotte og atmosfæren er god.
En streng kjøkkensjef med øyne for detaljer er kanskje akkurat hva dette stedet trenger?

Avsluttningsvis vil jeg påpeke at jeg nok kan være en krevende gjest, men bruker som alibi at når prisen er stiv, forventer jeg kvalitet.
Har restaurantfaglig bakgrunn.

Mvh Rudi Strandvik
@_rssp

Dato for besøk: desember 2019
Takk, _rssp1981

Reisende som så på Basarene, så også på

Hamar, Hamar kommune
Hamar, Hamar kommune