“Bryllupsdag”

Hvelvet restaurant
Vurdert som nr. 2 av 61 Restauranter i Lillehammer
Kjøkken: Internasjonalt
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: I den tidligere Norges Bank-bygningen på Stortorget i Lillehammer finner du Hvelvet. Her får du god hjemmelaget mat i hyggelige og uformelle omgivelser, til fornuftige priser. Hit kan du ta med deg selv, venner, kollegaer, sjefer, ansatte, familie, barn, kunder og gjester til middag. Vi har også catering, ta gjerne kontakt for priser! Ønsker du eget Chambre séparée så har vi 3 av de også!
Anmeldt 25. august 2021

Veldig engasjerte og flotte kelnere. Vi hadde en fin opplevelse her❤ vi kommer tilbake neste gang vi er her❤

Takk, randiklugev

Anmeldt 25. august 2021 via mobile enheter

God mat til en rimelig pris. Fint tiltak for folk flest. Vurderer å besøke Hvelvet også senere når menyen frister.

Takk, 940annekarig
Anmeldt 22. august 2021 via mobile enheter

Kamskjell og indrefilet til for- og hovedrett. Tre bittesmå kamskjell manglet friskheten som en stor kanskje ville bidratt med, eventuelt var de ikke helt ferske og hadde fått i overkant lang varmebehandling eller for lav varme i panna.
Sistnevnte skjedde muligens også med indrefileten, den var god men i likhet med kamskjellene manglet den preg i form av stekt/grillet overflate. Jeg savnet også kokkens omgang med salt og pepper på kjøttet, hadde foretrukket et par hakk med 'mersmak'. Potetmos i samme litt smakløse form. Mer dristighet, takk
Det sagt så var alt godt, men med utgangspunkt i prisene fikk dette et samlebåndspreg uten den nødvendige finessen som gjør at besøket huskes.

1  Takk, GlobeTrotting90724
Anmeldt 19. august 2021 via mobile enheter

Vi skulle feire bryllupsdag med en god middag. Tidligere besøk hadde vært veldig bra. Atmosfæren på Hvelvet er jo topp.
Vi gikk for en 4-retter, med to forretter, hovedrett og dessert. Første rett var aspargessuppe. Den var kald! Neste rett var kamskjell med tilbehør, også kald! Hovedretten var indrefilet, og bare lunken! (Kjøttet var heller ikke renskåret for sener og hinner). Dette var rett og slett for dårlig. Servitør gjorde nok så godt hun kunne, men rettene hadd nok stått alt for lenge på kjøkkenet før de ble båret ut. Dette skal jo ikke skje på en restaurant som Hvelvet.
Desserten var god (og kald...), og rødvinen var riktig tempererert. Totalopplevelsen var likevel dårlig.

1  Takk, 639ulfd
Anmeldt 18. august 2021

På plussiden
- bra corona-tiltak
- hyggelig og oppmerksom betjening
- rause vinglass
- for maten:
-- aspargesuppe, deilig men kunne tjent på noe mere bacon (= mer salt touch)
-- grillet kamskjell, litt mye stekt, ratatouille på denne tok litt "livet av" kamskjellene.
Kjempebra vinmatch !
-- indrefilet (rear) Perfekt stekt, smørstekte grønnsaker = fin tyggemotstand. Litt mer "mash". masse kjøtt, så her blei vi stappmett.
-- panna cotta, litt for fast konsistens og litt for lite brunost-preg
-- sjokolade-mousse, "to die for". Helt frelst av sjokoladekulene som fulgte med !
-- har espresso-maskin = bra

Takk, Tore T

Reisende som så på Hvelvet restaurant, så også på

Lillehammer, Oppland

Har du vært i Hvelvet restaurant? Del dine erfaringer!