Spennende historie

Et besøk på Maihaugen er både spennende, lærerikt og avslappende. Vel verdt å bruke noen timer her... les mer

Anmeldt 2 uker siden
kabakk
Gjøvik, Norge
Flott sted å tilbringe sammen med barn.

Anmeldt 31. juli 2019
Jenetur
Oslo, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Lillehammer
Anmeldt 31. juli 2019 via mobile enheter

Vi kom hit på en varm juli dag. Hyggelig å kunne gå inn i husene å titte. 4 åringen likte veldig godt vandre-teateret og sirkus filiokus. Flere steder man kunne sitte litt i skyggen og nyte en is eller bare kunne ta en pause. Vi fikk nok ikke sett alt men anbefaler å dra hit om man skal til Lillehammer.

Takk, Jenetur
Anmeldt 26. juli 2019 via mobile enheter

En dag med ekstremt varmt vær. Mye å se på,lese om og lære. Barna syns det var kjekt også. Bra at en får gå inn i husene og kikke. Kjekt med husene fra 30 tallet og oppover

Takk, janitarye
Anmeldt 23. juli 2019 via mobile enheter

Gikk rundt å tittet i flere timer, da rakk vi ikke se alt en gang. Hadde med to barn (1,5 og 7 år) de likte veldig godt dyrene som var rundt på maihaugen.

Veldig morsomt med husene fra nyere tid også, 80 tallet vekket mangen minner.

Vi var ikke på forestillinger fordi det passet ikke når vi var i området.

Gøy med lekeplass for barna.

Minus til museet for super dyrt vann! 50kr flasken for 1/2 farris er et ran.

Takk, iselinnnn
Anmeldt 16. juli 2019 via mobile enheter

Har du en dragning mot tømmer, lafta hus, stavkirker og dyr i vakre omgivelse er nok dette stedet for deg.
Jeg må si det faller i smak - nesten.
Men for oss i rullestol er det under pari slik jeg ser det.
Jeg betaler full pris (selvfølgelig det er bare tull at vi ikke skal det), men får i realiteten kun 50% av opplevelsen.
Regner med stedet er subsidiert med offentlige midler, derfor burde det også vært mer tilrettelagt.
Alt i alt 3 av 5 mulige. Ikke værst det når dey var såpass dårlig tilrettelagt for hele kundegruppen.

1  Takk, 210stigs
Siv672014, Salgs og markedskonsulent på Maihaugen Open-Air Museum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 1 uke siden

Takk for at du besøkte Maihaugen. Vi forstår at det ikke er like fremkommelig alle steder hos oss. Vi prøver å være tydelige på dette med egen informasjon under et punkt om tilgjengelighet på nettsidene våre. Det er dessverre ikke enkelt å tilrettelegge de historiske husene våre for alle. Håper det likevel ble et bra museumsbesøk for deg. Med vennlig hilsen oss på Maihaugen.

Anmeldt 4. juli 2019

Var på besøk på Maihaugen, med to små barn. Barna var veldig fornøyd med besøket, mye spennende å se på og gjøre. Fikk med oss både skuespillet "Pål sine høner" og "Sirkus filiokus". Begge deler fenget, og var også artig for oss voksne.
Pent og ryddig rundt om i parken. Rolig stemning, ikke for mange folk og morsomt med skuespillere rundt om i parken som kunne fortelle om husene.
Et stort minus må være maten. Den var riktignok god, og fint med pannekaker til barna, men det var alt for dyrt. Inngangspenger var greit nok priset.

Takk, Campingmedbarn
Siv672014, Mye å gjøre for barna på Maihaugen Open-Air Museum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. juli 2019

Takk for at dere besøkte Maihaugen! Det er hyggelig å høre at dere alle hadde en fin opplevelse og at barna koste seg med vårt tilrettelagte barneprogram. Synd å høre om maten, vi tar det videre. Velkommen tilbake ved en senere anledning! med vennlig hilsen Maihaugen.