Åpen i dag: Stengt
Koselig liten plass

Koselig liten plass med mye historie. Anbefaler å titte innom museumet ved siden av også. Mye... les mer

Anmeldt 2. april 2024
Siri B
Oslo, Norge
Flott museum og turmulighet

Flot sted å være med familien. Mye og lære, se eller bare kose seg. Ute egner seg best for de små... les mer

Anmeldt 5. april 2023
B G
Lillehammer-området, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Lillehammer
2025 av 677 anmeldelser
Anmeldt 19. juli 2020 via mobile enheter

Museet er variert, innholdsrikt og en flott opplevelse. Maihaugen ligger sentralt i Lillehammer, og har et svært område tilgjengelig. Her finner vi norske bygg og byggeskikker fra fraflyttede gårder fra svartedauden i 1349 og frem til i dag. Nettopp variasjonen i seg selv er interessant. Godt tilrettelagt og mye god informasjon. Vi brukte 3 timer i museet, og koste oss.

Virkelig vel verdt et besøk.

2  Takk, 338clausr
Siv672014, Salgs- og markedskonsulent på Maihaugen Open-Air Museum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. oktober 2020

Takk for at dere besøkte Maihaugen. Det er hyggelig å høre at dere hadde en fin dag og fikk med dere så mye. Vi håper å de dere igjen ved en senere anledning. Med vennlig hilsen oss på Maihaugen.

Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Fin for en kort tur , mye fine gamle bygg , noe diverse ting å se inne , litt uheldig med været men ellers hyggelig

2  Takk, arild h

Takk for at dere besøkte Maihaugen. Det er hyggelig å høre at dere hadde en fin dag til tross for været. Vi håper å de dere igjen ved en senere anledning. Med vennlig hilsen oss på Maihaugen.

Anmeldt 9. juli 2020

Mye likt og lite variasjon. Artig med nyere bebyggelse og Postmuseet. Liker Folkemuseet på Bygdøy mye bedre. Der er der mye mer og variert innhold.

1  Takk, kenp971

Takk for at dere besøkte Maihaugen. Det er hyggelig å høre at dere likte 1900-talls samlingen og Norges Postmuseum. Maihaugen har 220 hus fra 1200-tallet og frem til i dag, både husmannsbruk, små og store gårder, seter og hytteanlegg og by og boligfeltsbebyggelse. I sommer var vi dessverre nødt til å holde husene stengt slik at museet kanskje opplevdes som mindre variert enn vanlig. Vi håper å de dere igjen ved en senere anledning slik at dere kan oppleve variasjonen i mer normale tider. . Med vennlig hilsen oss på Maihaugen.

Anmeldt 9. juli 2020 via mobile enheter

Er overveldet over størrelsen på museet, og atmosfæren var helt magisk! Ble vitne til en familie som hadde med hund; kyrne på maihaugen likte tydelig ikke hunder og denne familien brukte hunden til å terge opp kyrne, trist at noen ikke vet bedre. Tenker det kunne vært en fordel at man lar hunden bli igjen ute slik at dyrene på maihaugen kan ha det godt til enhver tid.

Takk, reismuff

Takk for at du besøkte Maihaugen. Det er hyggelig å høre at du hadde et fint opphold. Leit å høre om hunden. Heldigvis er de fleste hundeeiere ansvarlige mennesker som skjønner at slik oppfører man seg ikke, og derfor ønsker vi også tillate hund utendørs på museet. Vi håper å se deg igjen! Med vennlig hilsen oss på Maihaugen.

Anmeldt 27. juni 2020 via mobile enheter

En hyggelig reise gjennom flere tidsepoker. Fra stavkirke og gamle tun til boliger fra 40, 50, 60, 70 og 80 tallet.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, Segrav

Takk for at du besøkte Maihaugen. Det er hyggelig å høre at du hadde et fint opphold og setter pris på tidsreisen på museet. Velkommen tilbake ved en senere anledning! Med vennlig hilsen oss på Maihaugen.