Artig opplevelse!

Spennende og lærerikt👍🏻 anbefales for de som er bilinteressert og/ eller... les mer

Anmeldt 3 dager siden
victoriahol
Må oppleves

Anbefales på det sterkeste! Mye fint å se på, tunnelen er unik å må oppleves! Gratis inngang... les mer

Anmeldt 5 dager siden
rebeccavik
Osøyro, Norge

Anmeldt 8. juli 2020

Jeg besøkte museet for noen år siden og var da veldig imponert. Denne gangen begrenset jeg besøket til museumsbygningene. Siden sist har de fått et eget bygg for kjøretøyhistorisk museum som jeg syns var flott. Hovedbygget og utstillingene der, var imidlertid svært amputerte pga Covid-19-restriksjoner. Informasjonsfilmer og interaktiv informasjon var dessverre ute av funksjon som ledd i å redusere smittefare. Dette er jo forståelig, men jeg ser frem til mitt neste besøk der jeg vil bruke mange timer, og der opplevelsen ikke begrenses av smittevernsrestriksjoner.

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, Lars Vagle S
Anmeldt 21. november 2019

Det nyåpnede bilmuseer som ligger «vegg i vegg» med veimuseet, har et meget godt utvalg av biler som har kjørt på norske veier helt fra bilenes barndom. I tillegg har de også et godt utvalgte av motorsykler og tråsykler. Det var en meget god og instruktiv utstilling selv om scooterens manglet. En av kongens biler var imidlertid utstilt.

Dato for opplevelse: oktober 2019
1  Takk, _rnulfd
Anmeldt 24. september 2019

Her har jeg vært mange ganger, og kommer garantert tilbake. Veldig fine utstillinger og fine uteområder å sparere rundt i.

1  Takk, TMBX
Anmeldt 27. juli 2019 via mobile enheter

Vi er imponert over hva et museum kan utrette og videreformidle, og til alt overmål: alt var gratis. Damen i inngangspartiet sa hun hadde en fabelaktig jobb med å si at alt var gratis. Veteranbilutstillingen var en innertier, ikke bare for den mannlige halvpart.
Og veien videre førte oss gjennom årtier/århundrer av veiarbeid til sprengninsmuseet hvor en 200 meters tunnel førte oss gjennom veisprengningens historie. Dette er et museum for storfamilien.

Takk, perauens
Anmeldt 12. juli 2019

Museet kan anbefales for alle med interesse for biler, veier og transport, både barn og voksne. Det er gratis inngang, noe som er ganske fantastisk med tanke på hvilken kvalitet dette museet holder og hvor mye man kan se og oppleve. Man kan bruke mye av en dag her.
Museet består av tre deler: et helt nytt kjøretøyhistorisk museum, et veghistorisk museum og et fjellsprengingsmuseum. I tillegg er det et stort friluftsmuseum med historiske maskiner, bygninger, gangveger og gode muligheter for å sette seg ned og spise medbrakt niste hvis man vil det. Det finnes muligheter til å få kjøpt mat og drikke på området, også. På sommeren er en veteranbuss i drift, og det kan anbefales å ta denne fra hovedbygningen opp til fjellsprenigingsmuseet, og eventuelt gå samme rute ned igjen for å ta tingene langs vegen i nærmere øyesyn.

1  Takk, jabibro