Åpen i dag: Stengt
Verdt et besøk

Fin omvisning i Sigrid Undset sitt hjem av en dyktig guide som fortalte både om Sigrid Undset og... les mer

Anmeldt 17. september 2018
RB844
Trondheim, Norge
Interessant, verdt å besøke!

Vi tok turen innom Bjerkebæk en søndag i august og bestilte omvisning. Dette er et vakkert museum... les mer

Anmeldt 12. august 2018
andrebli
Oslo, Oslo, Norway

Anmeldt 11. juli 2018

Et autentisk hjem fra 20-30 årene. Det eneste som manglet var skrivepulten hennes. Selv om ikke middelalderromanene hennes ble skrevet her, var huset preget av tidsepoken. Haven med krydderplanter var fin

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Thore Olav H
Siv672014, Salgs-og markedskonsulent på Sigrid Undsets hjem Bjerkebæk, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. juli 2018

Takk for at dere besøkte Bjerkebæk. Det er hyggelig å høre at dere satt pris både på besøket i huset og hagen. Vi håper å se dere igjen ved en senere anledning. Med vennlig hilsen Bjerkebæk.

Anmeldt 24. juni 2018

Det mest negative ved besøket var at vi hadde vanskeligheter med å finne hvor vi skulle parkere bilen. Det beste med besøket var at vi fikk en veldig bra omvisning av en kunnskapsrik guide som også var flink til å formidle. Jeg vil på det sterkeste anbefale å være med på en guidet omvisning for ellers får man kun sett husene utvendig. Også her var det en kafe som blir drevet av samme firma som driver kafeen på Aulestad, - kortreist og god mat til svært dyre priser.

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, Ingeborg56
Siv672014, Salgs- og markedskonsulent på Sigrid Undsets hjem Bjerkebæk, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. juli 2018

Takk for at dere besøkte Bjerkebæk. Det er hyggelig å høre at dere likte rundturen og guidingen i huset. Parkering må skje på andre siden av gaten ved idrettshallene, men det kan vi ta til etterretning og informere bedre om. vi håper å se dere igjen en annen gang. Med vennlig hilsen Bjerkebæk.

Anmeldt 29. juli 2017

Interessant omvisning i Sigrid Undsets hjem i regi av en særdeles dyktig og kunnskapsrik omviser (man kan ikke gå rundt i bygningen på egen hånd). Det slår en hvor forskjellig dette hjemmet er fra Aulestad...og hvor forskjellig livssyn og -utsyn de som bodde disse stedene må ha hatt.

Fin hage som man kan rusle rundt i etter besøket. Fint å rusle ned i byen igjen etter besøket.

Dato for opplevelse: juli 2017
1  Takk, amarcord83
Anmeldt 13. juni 2017

Stedet er verdt den tunge spaserturen fra sentrum og opp. Med kjennskap til Sigrid Undsets forfatterskap er dette et must å besøke. En nydelig anlagt hage som i seg selv er verdt et besøk. Flott resepsjonsbygning i betong.

Dato for opplevelse: mai 2017
2  Takk, 251svens
Anmeldt 16. september 2015

Jeg spiste noe kake her med noen kolleger. Jeg fikk dessverre ikke sett husene grunnet dårlig tid, men ble møtt av en fin atmosfære i kaféområdet når jeg kom inn. De som jobber her er smilende, engasjerte og har mye å dele om Sigrid Undset. Selve murbygget er stort og moderne, men samtidig koselig. Jeg likte meg veldig godt her og kommer gjerne igjen ved en senere anledning.

Dato for opplevelse: oktober 2014
Takk, Anton H
Ann Kristin E, Kommunikasjonsrådgiver på Sigrid Undsets hjem Bjerkebæk, svarte på denne anmeldelsenBesvart 18. desember 2015

Tusen takk for en hyggelige anmeldelse av kafeen og atmosfæren du opplevde her. Vi håper du har mulighet til å komme tilbake til sommeren da vi har full drift, omvsisninger, poetiske hagevandringer og mye annet.

Beste hilsen Bjerkebæk.