“Hyggelig besøk igjen”

Vurdert som nr. 9 av 59 Restauranter i Lillehammer
Kjøkken: Norsk
God for: Lokalt kjøkken, Forretningsmøter, Romantisk
Middagsalternativer: Reservasjoner
Beskrivelse: Lagt ned i 1983 - startet på nytt i 2006.Så kort kan et langvarig savn beskrives. Men nå er det heldigvis over, takket være bypatrioter med hjerte for historie, kultur og godt øl de tok affære og gjenfødte Lillehammer Bryggeri. Formatet er mindre. Ølet er bedre - mye bedre. Men det kan du jo finne ut ved sjølsmak vi har både pub og restaurant. Vi holder til i de opprinnelige lokalene fra 1850-tallet, på stedet der det i sin tid først ble etablert brenneri og i 1847 bryggeri. Her lå husmannsplassen Hammer'n, tilhørende Hammer gård - opprinnelsen til bynavnet. Lillehammer Bryggeri skal være et sted for gode opplevelser i et miljø som gjenspeiler byens kultur- og industrihistorie. Vi ønsker spesielt å fortelle om innovasjon og utvikling av industrien langs Mesnaelva. Den renner tvers gjennom byen, og ga kraft til et mangfold av virksomheter. Men du vil få se mye mer av Lillehammer bys historie hos oss. Og selvsagt serverer vi lokalprodusert mat med passende drikke attåt. Bryggeriet har alle rettigheter. Lokalene har plass til 120 personer. En innredning som er unik og gir gjestene følelsen av å oppleve både fysiske og mentale smakebiter av byens historie - fra øl og mat, fra historier om den første kobberslager til vår egen tid med de 17. olympiske vinterleker som et foreløpig høydepunkt.
Anmeldt 18. mai 2017

Koselig plass der en alltid føler seg velkommen. Spesielt hyggelig på torsdagstreffene til Norske Akevitters Venner treffes.

Takk, Bjørn G

Anmeldt 29. desember 2016

Fantastisk service.
Nydelig mat (kanskje litt lite)
Fantastisk atmosfære
Veldig hyggelig betjening. Veldig godt øl.

Takk, janthorvaldsen
Anmeldt 29. september 2016

Hyggelig sted med sin egen stil og godt øl også godt utvalg i akevitt og andre godsaker.
Ikke minst engasjerte ansatte som gir det lille ekstra :-)

1  Takk, Bjørn G
Anmeldt 4. mars 2016

Skal du/dere ha et godt måltid mat, må dere besøke Bryggeriet. Denne restauranten ligger i bryggerikjelleren i gamle Lillehammer Bryggeri. En flott atmosfære, og god mat.

3  Takk, Kristin165
Anmeldt 17. februar 2016

veldig koselig sted med mange forskjellige øl typer.Koselig blues kjeller med hyggelig betjening.anbefales på det vameste

Takk, maggidutti15

Reisende som så på Lillehammer Bryggeri, så også på

Lillehammer, Oppland

Lillehammer, Oppland

Har du vært i Lillehammer Bryggeri? Del dine erfaringer!