“Et fantastisk måltid”
Anmeldelse av Brygga Mathus

Brygga Mathus
Vurdert som nr. 2 av 18 Restauranter i Hammerfest
Beskrivelse: Brygga Mathus er et spennende konsept med 3 firma under samme tak. Fellesnevneren er mat. God mat. Bæivi AS driver med catering og event, Niri produksjon med butikkvarer samt Brygga Mathus. Brygga Mathus driver restaurant og butikk for salg av proft kjøkkenutstyr og matvarer til hobbykokken.
Anmeldt 30. september 2020

Dette ble vårt tredje besøk ved Brygga Mathus, og nok en gang innfridde kokker og betjening våre forventninger.

Kona gikk for reinsdyrtaco med sprø potetlefse og tyttebærdressing, som ifølge henne selv var en «fest» av smaker. Selv bestilte jeg reinsdyrbiff. Dette er ikke verken indre- eller ytrefilét, men sannsynligvis mørbrad. Uansett, kjøttet er særdeles mørt, og fikk selskap av polentagrøt, bakte gulrøtter, youghurtdressing og steinsoppsaus. Smakene var utsøkt satt sammen. Reinkjøtt er festmat uansett hvordan man snur og vender på det, men i dette tilfellet serverte Brygga en innertier av en rett.

Vi rundet av med sjokoladebrioche med en akkurat passe sprø skorpe som var smakssatt med appelsinzest. Personlig syntes jeg det ble en tanke for mye sjokoladekrem, men pyttsan.

Flinke, oppmerksomme folk i serveringen sørget for en god tone underveis. Med solide folk bak grytene ble dette nok en gang en særdeles hyggelig opplevelse på Brygga.

Passe store porsjoner med en fornuftig prisnivå gjør at vi kommer tilbake om ikke så altfor lenge :-).

Dato for besøk: juni 2020
1  Takk, AllanKlo
giedreposkiene, F&B Manager på Brygga Mathus, svarte på denne anmeldelsenBesvart 30. oktober 2020

Tusen takk :))

Anmeldt 13. august 2020 via mobile enheter

Variert meny. Store og små retter. God mat. Hyggelig betjening. Flott lokale. Bra renhold. Prismessig helt ok.

Dato for besøk: august 2020
Takk, Heidi B
giedreposkiene, F&B manager på Brygga Mathus, svarte på denne anmeldelsenBesvart 1. september 2020

Tusen takk ;)

Anmeldt 6. august 2020 via mobile enheter

Brygga Mathus har en utrolig hyggelig, rustik og autentisk atmosfære. I tillegg må maten være byens beste. Klippfisk, taco m/ røkt reinsdyr, blåskjell i ingefær og kokos. Så god og variert meny, som endres tre ganger i året. Hvit sjokolademousse med karamell og karamelliserte pekannøtter - er den beste dessert jeg noengang har spist!

Dato for besøk: august 2020
Takk, 553helleb
giedreposkiene, F&B manager på Brygga Mathus, svarte på denne anmeldelsenBesvart 7. august 2020

Takk for besøket! :)

Anmeldt 30. juli 2020 via mobile enheter

Flott lokale (vi satt inne) og god, men litt lavmælt service. Bestilte kongekrabbe på salat og en porsjon blåskjell. Kongekrabben var lekkert servert, og ganske god, men fant flere større skjellbiter i kjøttet. Blåskjellene var dessverre altfor tørre og jeg var glad jeg bestilte en liten porsjon. God kraft i bunnen og godt hjemmelaget brød. Ca 380 til sammen.

Takk, Ithomassen
giedreposkiene, F&B manager på Brygga Mathus, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. august 2020

Takk for tilbakemelding. :) vi prøver hele tiden å forbedre oss og det er det fint med kommentarer fra våre kunder.

Anmeldt 18. juli 2020 via mobile enheter

Her finner du en opplevelse av de sjeldne. Lokal mat laget på gourmet vis. Full restaurant, men det merkes ikke på service eller maten som serveres. Må oppleves!

2  Takk, TineH71
giedreposkiene, F&B manager på Brygga Mathus, svarte på denne anmeldelsenBesvart 30. juli 2020

Tusen takk :)

Reisende som så på Brygga Mathus, så også på

Hammerfest, Hammerfest kommune

Har du vært i Brygga Mathus? Del dine erfaringer!