Et viktig sted, i et underlig miljø.

Anmeldt 11. januar 2017
Opplevelsespioneren
Hol, Norge
Lær mer om Struves Arc

Her fikk vi ny kunnskap som vi ikke viste om tidligere. Monumentet ligger lett tilgjengelig ute på... les mer

Anmeldt 28. juli 2015
Wenche2760
Oslo, Norge

Anmeldt 29. juli 2018 via mobile enheter

støttabakken som ble den kaldt når jeg tråkket mine barnbein i byen.
Har sett meridianstøtta innestengt bak gitter. Godt å se at den endelig er fri igjen.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, OddL405
Anmeldt 25. august 2017 via mobile enheter

Ved besøk i Hammerfest bør du ta en tur innom monumentet. God parkering. Informasjon på flere språk. Anbefales

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, Yngve M L
Anmeldt 11. januar 2017 via mobile enheter

Bra med parkeringsplasser. Og et svært viktig monument. Du kan lese deg opp i skuret som er på starten av trappene opp dit. Men, det samme skuret er røykeskur for de ansatte i området. Ekkelt. Monumentet er likevel et "må-gjøre" når man er i Hammerfest.

Dato for opplevelse: januar 2017
Takk, Opplevelsespioneren
Anmeldt 30. august 2016

Dette er et "must", dersom en besøker Hammerfest. Det er godt merket på vei ut av byen og mot Melkøya. Det er parkeringsplass avmerket, dersom det kjøres ut dit med bil. Et yndet sted for fotografering

Dato for opplevelse: august 2016
Takk, Knut S
Anmeldt 5. juni 2016 via mobile enheter

Struves meridianstøtte i Hammerfest er et flott monument med en veldig spennende historie. Monumentet er fint plassert og godt ivaretatt. Informasjonsplakatene er kanskje ikke godt nok merket for de som kommer fra "feil" side, men de finner dem nok, de også. Dette er en av de faste tingene vi må innom når vi har nye gjester på besøk. Liker spesielt godt kartet med oversikt over hvordan jordens krumning ble målt med Struves metode i forhold til dagens metode.

Dato for opplevelse: april 2016
Takk, Sudifmuks