Bestill på forhånd
Hvorfor bestille på Tripadvisor?
  • Høydepunkter på turen og hele reiseruten
  • Enkel bestilling på Internett
  • Laveste pris garantert

Ulike måter å oppleve Vardøhus festning på
Anmeldt 27. august 2019

Vi besøkte festningen en regnværsdag. Det gikk bra, fordi vi var godt forberedt med passende klær i motsetning til turister fra varmere strøk. Det er en velholdt historisk monument. Vi lærte ikke mye i løpet av utstillingen innendørs. 50 kr i inngangsbillett er litt for mye.

2  Takk, nyuszikajesper
Anmeldt 18. august 2019

Festningen er bygd i en åttekantet stjerne og er godt bevart. Koselig gårdsplass bestående av 9 velholdte bygninger. Utstillinger inne i bygningene med krigshistorie og gjenstander. Enkel, men lærerikt allikevel. Det er mange kanoner både ute og inne på festningen.

Kommandantboligen var kun åpent for spessielle anledninger. Vardø`s eneste tre er plantet utenfor kommandantboligen, Rogna.

Anbefaler å gå opp på jordvollen som omkranser festningen. Fin utsikt.

Gratis å bese seg ute, men det koster å gå inn i bygningene. Sommeråpent kl. 10-22.

Festningen ligger sentralt til. Kort vei til sentrum, kirken og Steilneset.

Vi hadde med rullestol som vi kun brukte ute og med litt krefter gikk det greit.

Takk, Mooni-14
Anmeldt 13. august 2019 via mobile enheter

Dette er et flott festningsanlegg..Godt bevarte bygninger og flott lite museum som viste noe av militærhistorien.
Anbefales å ta en tur ved besøk i Vardø.

1  Takk, JanAasnes
Anmeldt 17. august 2018 via mobile enheter

Flott sted å besøke hvis man er i Vardø eller nærområdet. Spennende historie, og utstilling av diverse gjenstander fra krigen. Her er også Vardø's eneste tre, som er plantet på nytt.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, Bedusken
Anmeldt 13. august 2018

En-måned.der.i.mitt.barndomsrike-besokerfestningen-skagen-kirkegårdene-Min-favoritt-resturang-Meieriet.Der-de-har-fantastisk.mat-og-en-kokk-som-er-til-anbefaling.-Var-og-med-på-påmordagene-en-gammel-tradisjon-de-har-bevart-Festningen-er-å-anbefale-et-besok-Og-der-er-masse-fugler-og-en-fantastisk-natur-alt-er-på-en-oy-i-Barentshavet-med-undersjoisk-tunnel-3-mi-fra-Hanningberg-Der-er-hotell-og-mange-andre-serverdigheter

Dato for opplevelse: juli 2018
2  Takk, tvilling56