Bestill på forhånd
Hvorfor bestille på Tripadvisor?
  • Høydepunkter på turen og hele reiseruten
  • Enkel bestilling på Internett
  • Laveste pris garantert

Ulike måter å oppleve Steilneset minnested på
Anmeldt 21. august 2020 via mobile enheter

Dette er kanskje noen av de sterkeste historiene vi har i Norge, som viser at vår fortid ikke bestandig har vært så bra.

Dato for opplevelse: august 2020
Takk, 81petterk
Anmeldt 18. august 2020

Det her en sterk historie som er verdt å ta seg tid til å lese og se. Det er jo litt tankevekker hva egentlige tilfeldige/uskyldige mennesker måtte gå gjennom for å bevise sin uskyld på.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, Hans Ole S
Anmeldt 12. juli 2020 via mobile enheter

Dette var fantastisk med stor F. Et vidunderlig stille minnested om alle de som ble dømt og henrettet som hekser på 1600 tallet. Her kunne en lese utdrag fra rettsprotokollene og få et innblikk i skjebnen til de enkelte. Avsluttet med monument utenfor med en brennende stol

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, EliO286
Anmeldt 23. juni 2020 via mobile enheter

Stjeler overskriften til en før meg. Da det virkelig var tankevekkende å komme hit og få føle litt på denne fæle siden av historien. Synes det er fint at dette minnestedet er blitt satt opp. Takk for titten, ønsker alle en fin tur innom!

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, dorthesKS
Anmeldt 27. august 2019

Det må ha vært vanskelig å lage et minnesmerke som skulle formidle de ubeskrivelige lidelser tilfeldige/ uskyldige folk var utsatt for. Det lykketes. Man fikk frysninger da man leste historiene. Det må være en liten oppreisning å få minnesmerket.
Louise Bourgeois sin installasjon er uttrykksfull i sin enkelhet.

Dato for opplevelse: august 2019
2  Takk, nyuszikajesper