“Koselig plass, men har mye å gå på”
Anmeldelse av LystPå

LystPå
Vurdert som nr. 7 av 79 Restauranter i Bodø
Anmeldt 10. august 2021 via mobile enheter

Vi valgte denne plassen siden kona så de hadde kyllingsalat på menyen.
Da vi bestilte ble vi opplyst at denne retten ikke var tilgjengelig nå.
Spurte om de hadde ingrediensene, og det hadde de, men kjøkkenet ville ikke lage denne retten etter kl 12. selv om den står på menyen under rettene med servering frem til 22.00.
Måtte kreve å få retten, og det fikk vi.
Kyllingsalaten var god.
Fiskesuppen min hadde gode smaker, men var alt for salt. Spiste fisken, og lot det meste av sausen være.
Hyggelig plass.

Takk, arvidi2014

Anmeldt 1. august 2021

Hadde lest anmeldelser som var bra og måtte prøve denne på vår vei Nordover. Besøket startet med en fantastisk servitør som presenterte menyen muntlig så vi slapp å vente på menyer som det var litt få av. Han kunne menyen og vi var ikke i tvil om valget. Det ble Grillet kamskjell med utrolig godt tilbehør og så en fantastisk grillet tørrfisk med brunet løkrem som jeg bare må lage som tilbehør selv. Servitøren var bare så flink og rask og kunne sakene sine. Han skulle dessverre slutte om 8 dager.
Anbefaller stedet og vi kommer gjerne tilbake.

Takk, irenesF9555HW
Anmeldt 27. juli 2021 via mobile enheter

På ferie nordpå ble vi i løpet av et par dager imponert over Bodø sitt gode nivå på restauranter.
Vi ble tatt godt i mot av ung servitør som passet godt på oss. Hun var flink på vin, men etter litt diskusjon gikk vi for dagens tre retters og vinpakke. Her ble det hval til forrett, grillet tørrfisk og en saftig fudge-kake til dessert. Alt med gode vrier og flotte smaker.
Det var ikke digre porsjoner, men vi var mer enn mette da vi var ferdig
Herlig atmosfære..

Takk, Tengs
Anmeldt 27. juli 2021

Vi valgte restauranten fordi vi hadde hørt mye bra om den. Reservasjon av bord gikk fint. Hyggelig mottakelse og ble vist til bordet. Ved bestilling var vi usikre på hva vi skulle drikke av vin, fordi vi ikke kan så mye om det. Dette sa vi i fra om og forventet da å få en anbefaling, eller i det minste litt hjelp, med tanke på at dette stedet spesialiserer seg på vin. I stedet for sa servitøren at hun skulle gi oss mer tid, og gikk. Det førte til at vi litt i blinde la valget på en flaske rødvin som så ut til å være i midtskiktet. Vi bestilte og fiskesuppe og kyllingsalat. Da vinen kom viste hun oss en fransk etikett, som vi ikke var i stand til å lese. Vi la merke til at det stod 2019 på vinen, selv om vi hadde bestilt en fra 2018, men tenkte at det kanskje var en nyere årgang. Vi takket for det og hun begynte å helle opp i glassene. Stusset litt på at vi ikke fikk smake på vinen, da vi hadde sett at de andre gjestene rundt oss hadde fått tilbud om det. Vi ble rimelig lamslått da vi så at det var hvitvin som kom ut av flasken. Dessverre er vi så konfliktsky at ingen av oss turte å ta det opp. Heldigvis smakte vinen veldig godt.

Når maten kom var den fint presentert og smakte godt.
Etter dette ble vi totalt oversett. Bordene rundt oss fikk en passende mengde oppmerksomhet, men vi følte oss oversett og usynlige. Vi ble hverken spurt om maten smakte, eller noen som helst annen oppfølging. Dette var så rart og ubehagelig at vi ble engstelige for at vi hadde gjort noe galt eller fornærmet servitøren, noe vi ikke helt kunne forstå. Det var først når reservasjonstiden gikk ut, at hun kom bort til oss igjen (2,5 time etter at vi kom). Da hadde vi sittet i over en halv time og forsøkt å få kontakt for å be om regningen. Vi var ferdig med vinen og var tom for vann lenge før dette. Hun kom bort til bordet vårt og fortalte oss at vi ikke kunne sitte ved bordet lengre på grunn av andre reservasjoner, noe vi var smertelig klar over, men vi hadde ikke hatt mulighet til å forlate bordet etter som hun ikke hadde kommet bort til oss. Vi fikk tilbud om å sitte i loungen, som vi opplevde som hyggelig.

I loungen fikk vi en ny servitør som var veldig flink og engasjert og som hjalp oss til å endelig finne en god rødvin. Dette rettet heldigvis litt opp på inntrykket og gjorde at vi fikk en fin avslutning på kvelden. Vi fikk til og med lov til å prøvesmake vinen på forhånd!

En smått spesiell opplevelse, men et sted som åpenbart har peiling på vin.

Takk, tfhg
Anmeldt 26. juli 2021

Dårlig service, dårlig rengjøring og alt for høye priser. Her er det mye som ikke stemmer med de som har gitt høy scoe.

Dato for besøk: april 2021
Takk, Jarel B

Reisende som så på LystPå, så også på

Har du vært i LystPå? Del dine erfaringer!