“Mest gatekjøkkenmat på menyen.”
Anmeldelse av Løvolds Kafeteria

Løvolds Kafeteria
Vurdert som nr. 12 av 80 Restauranter i Bodø
Kjøkken: Skandinavisk
Anmeldt 8. august 2021

Mest som Bodøs svar på Bondeheimen i Oslo, men hyggelegare lokale. Reint og ryddig. Ikkje noko fjas. Fint å sitte med utsyn over havna og havet. Brukbare kjøttkaker. Ellers berre kjøtsuppe som kan kallast tradisjonsmat. Å kalle ein einaste rett frå menyen for husmannskost – slik enkelte gjer — er jo historielaust. Husmannskost var vel vassgraut, vassgraut og vassgraut. Sjølv-odla rotgrønnsaker og salt sild til stas? I alle fall i øvre Telemark. Fiskarbøndene langs kysten hadde nok heller ikkje oksesteik som kvardagsmat, som er det siste eg har sett omtala som husmannskost. Me bestilte øl til maten, tok det som sjølvsagt at det vart servert 0,5 l, men fekk to små "dameglass". Vår feil, kanskje?

Takk, ArneAslakson

Anmeldt 5. oktober 2020 via mobile enheter

Vi var ti personer som spurte om det var mulig å bestille bord etter stengetid. Svaret var "ja", og opplevelsen var fantastisk. Her var det meget smakfulle retter servert i store mengder. Kokken selv var en fantastisk hyggelig vert som gjorde opplevelsen enda bedre. Vi anbefaler å prøve Løvolds kafeteria også etter stengetid

Dato for besøk: oktober 2020
1  Takk, KetilHveding
Hege L, Daglig leder på Løvolds Kafeteria, svarte på denne anmeldelsenBesvart 9. mars 2021

Hei Ketil. Tusen takk for så hyggelig og god tilbakemelding fra deg! Veldig trivelig å ha dere på besøk. Velkommen tilbake ved en senere anledning :)

Anmeldt 9. juli 2020 via mobile enheter

Eit godt valg for rask husmannskost. Gode kjøttkaker og god kvalbiff. Savnet grønnsaker! Lang trapp var upraktisk med barnevogn.

1  Takk, siljefik
Anmeldt 13. januar 2020

Har besøkt Løvolds Kafeteria flere ganger. Tradisjonsrik og spesiell kultur. Etter oppussing er inventaret litt mer moderne.
Maten er god og en får alltid store porsjoner.

Dato for besøk: januar 2020
1  Takk, 526jabo
Anmeldt 29. desember 2019 via mobile enheter

Meget bra resturant i Bodø sentrum. God husmannskost, og bra meny. Godt innarbeidet hos byens innbyggere.

Dato for besøk: desember 2019
Takk, 719tord

Reisende som så på Løvolds Kafeteria, så også på

Har du vært i Løvolds Kafeteria? Del dine erfaringer!