“Storfamilie på vift”
Anmeldelse av Restaurant Bjørk

Restaurant Bjørk
Vurdert som nr. 5 av 68 Restauranter i Bodø
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Beskrivelse: Bjørk er et av Bodøs største restauranthus med flere avdelinger, sentralt beliggende i Glasshuset. Vi har en lun og uformell atmosfære, som passer like godt til hverdags som til de litt større anledninger.Vår meny er stor og variert, tilpasset våre lunsj-, middags- og kveldsgjester. Vi kan tilby Tapas, Italiensk pizza stekt i vår vedfyrte ovn, salater, pasta, grillretter fra vår Josper grill og desserter.Hvis du ikke har prøvd, vil vi sterkt anbefale vår signaturrett gjennom flere år: Grillet tørrfisk servert med petit pois purè, posjert egg, baconsmør og aioli poteter.For selskaper over 10 personer, kan vi tilby eget selskapsrom og meny.
Anmeldt 21. juli 2018 via mobile enheter

Familien fra sør besøkte farmor og dermed ble deler av storfamilien fra nord og sør med på restaurant. Veldig god mat, alle var fornøyd med fem klippfisk, pizza og lammecarré. Selv spiste jeg nydelige blåskjell i hvitvinssaus, drysset bacon og rødløk på toppen. Anbefaler virkelig et besøk hvis du er i Bodø

Takk, 264amya

Anmeldt 19. juli 2018 via mobile enheter

Skal du ut å spise i Bodø er absolutt Bjørk er godt alternativ. Ligger ved enden av glasshuset med terrasse samt utsikt til hele glasshuset. Etter en lang dag på strand på Kjerringøya trengte hele følget et godt måltid mat og en kjølende øl. Flere av følget valgte klippfisk med tilbehør anbefales virkelig. Både fisken og tilbehøret velsmakende og deilig. Dette kan virkelig Bjørk. Alle i følget som valgte retten var svært godt fornøyd. Restauranten har også sreinovn for pizza slik at de som ønsker skikkelig italiensk kvalitet går det. I tillegg har stedet et par gode kjøttretter hvorav lammekaren var god. Det er også mulig med gode blåskjell med originalt tilbehør. Også Bodø har fått sitt lokale bryggede øl. Jeg valgte den blonde varianten med det originale navnet Mjelle. Velsmakende og sprudlende men dyrt. Stedet anbefales.

Takk, toreh132
Anmeldt 17. juli 2018 via mobile enheter

Dette var bra, ser andre reisende her skriver om «rolig atmosfære». Det er nok sesong-basert, var fullt og langt fra rolig når vi var der. Det er uansett ikke de ansattes feil og betyr vel bare stedet er populært og hyppig besøkt. De har både ute og inne-plassering. Like ikke bordene inne siden dette var for 8-12 pers. Særdeles bra om man er en gruppe men som par blir du da sittende ved samme bord som fremmede. Kan jo være greit nok men ikke alltid. Noen ganger er det greit å spise i «to-somhet» Ute var det fire-manns-bord og perfekt for par evt to par. Menyen består av signatur-rett iform av fisk, noe «enkelt» vedr kjøtt. Skader ikke med noe så enkelt som biff&fløtegratinertrpoteter&bernaise på menyen. Vi spiste pizza som var særdeles bra, anbefales virkelig. Forrett hadde vi anti-pasta, en god tallerken med finger-retter, den fungerer bra på deling. Denne plassen er av høy kvalitet og de ansatte her leverer. Anbefales virkelig.

Takk, CF_Storm
Anmeldt 12. juli 2018

Jeg skulle gjerne prøvd noe av det litt mer spennende på menyen, men denne gangen ble det to pizzaer. Vi bestilte en med rød og en med hvit saus. Begge to var gode og det var tydelig at de la litt sjel i matlagingen.

Lokalet var litt klamt og jeg fikk ikke helt tak på atmosfæren. Servicen litt hastig og upersonlig. Vi fikk liksom ikke helt tak på den heller. En litt merkelig spiseopplevelsen rett og slett med god mat, men ellers helt forglemmelig.

Takk, Leif55
Anmeldt 9. juli 2018 via mobile enheter

Nydelig mat i en rolig atmotsfære. Grilla tørrfisk er en hit. Anbefales. Nen lokalet trenger en skikkelig rundvask.

Dato for besøk: mai 2018
Takk, lielling

Reisende som så på Restaurant Bjørk, så også på

Har du vært i Restaurant Bjørk? Del dine erfaringer!