“Uhøflig og slett betjening”
Anmeldelse av Restaurant Bjørk

Restaurant Bjørk
Vurdert som nr. 4 av 79 Restauranter i Bodø
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Middag, Reservasjoner
Beskrivelse: Bjørk er et av Bodøs største restauranthus med flere avdelinger, sentralt beliggende i Glasshuset. Vi har en lun og uformell atmosfære, som passer like godt til hverdags som til de litt større anledninger.Vår meny er stor og variert, tilpasset våre lunsj-, middags- og kveldsgjester. Vi kan tilby Tapas, Italiensk pizza stekt i vår vedfyrte ovn, salater, pasta, grillretter fra vår Josper grill og desserter.Hvis du ikke har prøvd, vil vi sterkt anbefale vår signaturrett gjennom flere år: Grillet tørrfisk servert med petit pois purè, posjert egg, baconsmør og aioli poteter.For selskaper over 10 personer, kan vi tilby eget selskapsrom og meny.
Anmeldt 11. august 2021

Maten var god, merket at betjeningen var sur mugne, og lite service innstilte. Tok lang tid å få meny og bestilt. Valgte allikevel å gå gang nr 2, på grunn av mat og meny. Ba om å få bord ute, det var ledig plass, men fikk bare ett mugget svar at den kun var ledig inne. Prøvde å avklare om det snart ble ledig ute? Men lite imøtekommende personale. Synd siden maten og stedet er bra. Forventer du god service og imøtekommende personalet, så er ikke dette stedet å gå, finnes hyggeligere steder der servicen og maten er utmerket i Bodø, som er en fantastisk fin by.

1  Takk, 373arildh

Anmeldt 10. august 2021

I begynnelsen av august 2021 dro vi til Bjørk for å feire vår datters eksamen.
Vi bestilte tre forretter, tre hovedretter, tre desserter samt et glass vin og en kopp kaffe. Forrettene (kamskjell) og dessertene ( sorbet og sjokolademousse) falt virkelig i smak.
Med hovedrettene hadde vi følgende problemer: Vår datter tåler dårlig gluten, så vi sjekket tilbehøret til steinbiten med servitøren. Vi ble forsikret om at det var ris i retten. Det viste seg at «riskornene» var laget av pasta. Det var ikke noe spinat på tallerkenen selv om det var lovet på menykartet. Retten smakte ellers godt men fiskestykket var veldig liten.
I begge porsjonene av kalv var kjøttet seig både å skjere og å tygge. Også her manglet det spinat i kremet hvitløksaus. Da vi etterlyste det hos en annen servitør, ble vi lovet å sjekke det i kjøkkenet, men vedkommende kom aldri tilbake.
Vi forstår hvorfor restaurantene bruker utenlands arbeidskraft. Samtidig mener vi at arbeidsgiverne burde hjelpe de utenlandske arbeidstakere å lære tilstrekkelig norsk.
Regningen ble 2000 kr.Vi synes at det er i orden hvis forventningene hadde vært innfridd.

Takk, nyuszikajesper
Anmeldt 8. august 2021

Pizzaen var faktisk uvanleg god, absolutt i norsk og europeisk toppklasse.

Det burde likevel gå an å finne vin til litt over hundrelappen — på polet. Billigaste me fant i vinkartet var ein Valpo og ein Chianti til rundt 200 pol-kroner. Med 3-gangen påslag vert det over 600 NOK — for billigaste flaske vin. I 'Syden', ikkje Oslo eller Køben, men over grensa til Tyskland og nedover, hadde ein hatt gode alternativ til €12-15. Det er ikkje berre norsk alkoholpolitikk og prisnivå sin feil. Det kostar staden to prikkar/poeng.

Takk, ArneAslakson
Anmeldt 2. august 2021 via mobile enheter

Første dag i Bodø drar vi hit for lunsj. Servitørene ser litt stressa ut. Vi får et bord og setter oss ned. Bestiller pizza og øl. Mens vi venter kommer det mye folk for å sette seg, men de som ikke har bestillt bord må dessverre snu. Vi var vel heldige som kom akkurat da. Så husk å bestille bord, selv til lunsj . Dette var riktignok i fellesferien.

Ok, pizzaen var god den og nordlandspilsen også.

1  Takk, Oslo33
Anmeldt 1. august 2021 via mobile enheter

De beste blåskjellene jeg har spist på lenge. De som spiste Steinbitt var også fornøyde. Anbefaler å. Bestille bord Hyggelig sted.

Takk, Sightsee17720135346

Reisende som så på Restaurant Bjørk, så også på

Har du vært i Restaurant Bjørk? Del dine erfaringer!