“Koselig, interessant og mye å se.”
Anmeldelse av Norsk luftfartsmuseum

Norsk luftfartsmuseum
Vurdert som nr. 2 av 63 ting å gjøre i Bodø
Attraksjonsdetaljer
Anmeldt 28 juli 2016

Museet er delt i to. En sivil del og en militær del. ( I samme museet). Formen på bygget sett fra luften ser ut som en propell - og en avdeling i hvert blad. Oppdateres jevnlig litt. Fint å gå rundt. Kan følge en rute, men kan også vandre fritt. Noe å prøve på for barn og voksne innimellom. Litt du kan eksperimentere på - (luft og aerodynamikk) Små filmsnutter, mange små montere og utstillinger - og mange fly. Litt dyr kafe. Souvenirbutikk og flysimulator mot betaling. Stillig kontrolltårn på toppen som gir 360 graders utsikt. Meget verdt et besøk! Har vært innom flere ganger i året de siste fem årene.

Takk, scuba1976
Luftfartsmuseum1, Markedsavdelingen på Norsk luftfartsmuseum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12 august 2016

Veldig hyggelig å høre at du trives så godt ved museet. Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive en informativ anmeldelse av museet. Det setter vi stor pris på. Ser frem til å se deg på besøk igjen! Best hilsen fra alle oss på Norsk Luftfartsmuseum.

Anmeldt 27 juli 2016

For meg, som i alle år har vært mer eller mindre "flygal", var dette en stor opplevelse. Det eneste skår i gleden var at den sivile delen var stengt da vi var der p.g.a. opp-pussing. Men den militære delen var utrolig flott, med utstillingen av fly og annet materiell som har noe med flyving å gjøre. Utrolig rent og pent og ryddig. Timene gikk for fort, og jeg tar gjerne turen igjen om jeg er på de kanter av landet. Er du flyinterressert, må du for all verden få med deg dette om du er i nærheten av Bodø.

Takk, Amund P

Hei Amund,
Så utrolig gøy å høre at du hadde en flott opplevelse på museet. Den sivile delen står klar i midten av desember, så vi håper du ønsker å ta turen innom igjen senere. Takk for flott review.
Best hilsen fra alle oss på Norsk Luftfartsmuseum

Anmeldt 26 juli 2016 via mobile enheter

Et museum med tilbakeblikk på flyets opprinnelse of kunnskapen om flyging. Den sivile delen var under ombygging, så det blir spennende å se når det er ferdig. Den militære delen omfatter både lokal norsk historie såvel som 2. Verdenskrig, eks. vraket av en Ju- 88 som er utstilt "as found". En sjeldenhet er cockpit av Blackburn Skua, og ganske nytt er Fw-190. Vi får også se litt av "Little Norway ". Den kalde krigen har også fått sin plass, med de mest kjente typer, også her sammen med lokal historie. I tillegg er det en del annet militært utstyr og noe våpen. Alt i alt et variert og innholdsrikt museum.

Takk, Per F

Tusen takk for en flott og informativ review her på Tripadvisor. Det setter vi stor pris på. Vi håper du hadde et fint besøk på museet og ønsker deg velkommen igjen!
Best hilsen fra alle oss på Norsk Luftfartsmuseum

Anmeldt 20 juli 2016 via mobile enheter

Dette er en trivelig plass når det ikke er det helt gode været ute. Flotte utstillinger og aktiviteter for store og små. God fornøyelse

Takk, Hans F

Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en flott review her på Tripadvisor. Det setter vi stor pris på.
Beste hilsen fra all oss på Norsk Luftfartsmuseum

Anmeldt 8 juli 2016 via mobile enheter

Helt grei plass å besøke og en god del interressant og informativt om luftfartens historie. Passer for alle som synes fly er spennende.

Takk, Janiken
Luftfartsmuseum1, Markedsavdelingen på Norsk luftfartsmuseum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11 august 2016

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Janiken!
Beste hilsen fra oss på Norsk Luftfartsmuseum

Reisende som så på Norsk luftfartsmuseum, så også på

Har du vært i Norsk luftfartsmuseum? Del dine erfaringer!