“En varm vinteropplevelse.”
Anmeldelse av Restaurant Nyt - STENGT

Restaurant Nyt
Beskrivelse: Restaurant Nyt er prosjektet der vi søker inspirasjon i det nordnorske landskap for å finne ingredienser som kan berøre eksisterende kulinariske tradisjoner. Vårt mål er å skape en måte å tilberede mat på som gir våre gjester en opplevelse av helhetlig nytelse – og litt forundring.
Anmeldt 11. januar 2019

Etter en gastronomisk opplevelse om bord i Gamle Salten, i forbindelse med operaen på Røst, valgte jeg på ny å prøve maten fra denne restauranten.
Jeg bestilte full NYT-meny og drikke-meny, og fikk en opplevelse av det sjeldne.
Jeg ble loset gjennom ikke mindre enn 12 retter, med tilhørende vin, av Bjørnar Bakklund. Dette er en kunnskapsrik mann, med stor interesse for sitt fag. Mat og drikke var nøye sammensatt, og smakte fortreffelig.
Denne restauranten alene, er verd turen til Bodø!

Dato for besøk: januar 2019
2  Takk, Arild H

Anmeldt 25. november 2018 via mobile enheter

Hadde årets julebord på Nyt. Super velkomst med en engasjert vert som hadde et svært bevisst forhold til sine vin-parringer. Dette ga gode smaksopplevelser gjennom hele kvelden som ble løftet av drikketilvalget. Kjempepluss for gode og spennende alkoholfrie alternativer. Er nesten full pott og forståelig med White Guide og kanskje en Bib

1  Takk, PaalCK
Anmeldt 6. november 2018 via mobile enheter

Vi var et par som hadde bestilt og fikk et bra bord på en fredags kveld. Restauranten var full, og betjeningen/kjøkken var travel. Alt gikk på skinner, men betjeningen hadde litt lite tid til oppfølging.
Vi tok en fire retters meny som hadde høy kvalitet med en kombinasjon av kveite som forrett, breiflabb, lam og en sjokaladebasert dessert. Et par - tre artige appetizers og venterett «på huset». Vinpakken fungerte hvor vi likte særlig godt en riesling til forretten. Deretter hvor og rød, før Tokaji til dessert.
En svært vellykket opplevelse, prismessig relativt høyt - men value for money

Takk, 184eirikf
Anmeldt 4. november 2018 via mobile enheter

Valgte Nyt for en hyggelig familiemiddag. Flott sted, bra separasjon mellom bordene. Lite støy som gjør at man kan samtale under middagen uten å anstrenge seg for å få med seg dialogen. Ypperlig personlig service med gode anbefalinger av viner. Fantastisk mat og med tillegg av små hvileretter. Stedet anbefales virkelig.

Takk, 684erlendk
Anmeldt 11. oktober 2018 via mobile enheter

Absolutt verdt turen innom om man vil ha en matopplevelse utenom det vanlige. Kunnskapsrik stab, delikate retter hvor alle sanser blir godt ivaretatt.

Takk, Boss8853

Reisende som så på Restaurant Nyt, så også på