“Den beste maten i Rana”
Anmeldelse av Stenneset Mat & Vin

Stenneset Mat & Vin
Vurdert som nr. 5 av 35 Restauranter i Mo i Rana
Beskrivelse: På Stenneset har det levd mennesker siden middelalderen. Kapellanen Johan Jakob Røring kom på synfaring på Stenneset i 1780, og fra 1786 ble gården offisiell prestegård for Rana. Bygningene utgjør en del av Helgeland Museum og brukes som friluftsmuseum. Her kan du ta historisk nordnorsk arkitektur nærmere i øyesyn. I dag huser gården en av Ranas mest eksklusive restauranter med mat og drikke en prestegård verdig. Her kan du trekke inn i de unike stuene og salongene i hovedhuset og nyter nydelig mat av først klasses råvarer og nøye utvalgt vin fra husets vinkjeller. Desserten tar du i den nydelige hagen utenfor hovedhuset med flott utsikt over fjorden og moderne Mo i Rana. Om maten faller i smak kan dere få med dere noe av den unike smaken om dere tar turen innom Landhandelen på gården, hvor de selger en rekke råvarer fra distriktet. Nyt stillheten med ganefryd og historisk sus!
Anmeldt 15. januar 2019

Hit går du , når du vil ha den beste maten , og de beste vin anbefalingene .
Har vært her flere ganger og aldri blitt skuffet , selv snitter og karbonader som ble servert etter begravelse smakte fortreffelig .
Mine beste anbefalinger

Takk, Morten M

Anmeldt 27. august 2018 via mobile enheter

Fantastisk middag og masse skryt fra reisevante internasjonale dommere. Terningkast 6. Alle skrøt både av rammen rundt med huset og ikke minst lokal mat med en kokk som kunne sitt både med kokkelering og formidling av hva vi fikk på tallerkenen.

Dato for besøk: august 2018
Takk, 115_yvindb
Anmeldt 25. april 2018 via mobile enheter

Stenneset er helt på toppen i Rana når det gjelder mat og vin! Vi fikk en flott opplevelse på fredagskvelden, med passe posjonerte retter av ypperste kvalitet. Det krydderstekte elgkjøttet var kveldens høydepunkt. Et lite minus med lokalet er akustikken, kanskje ville noe stoff / tepper dempe og bedre muligheten for konversasjon

Dato for besøk: april 2018
Takk, 593pergunnarh
Anmeldt 13. februar 2017 via mobile enheter

Flotte omgivelser og staselig ramme for lukket selskap. Med en nydelig mat og prikkfri service angrer vi ikke på at Stenneset ble valgt ut som arrangør for selskapet

Dato for besøk: februar 2017
Takk, olekonradt2016
Anmeldt 18. november 2016 via mobile enheter

Fantastisk fin matopplevelse, bestilte 4 retters julemeny med tilhørende vinpakke. Dyktige kelnere og høy kvalitet på maten.

Verdt hver en krone! Håper Ranværingene blir flinkere til å bruke denne matopplevelsen som vi har i nærområdet.

Gleder meg allerede til neste gang!

Dato for besøk: november 2016
Takk, steinerikbm

Reisende som så på Stenneset Mat & Vin, så også på

Har du vært i Stenneset Mat & Vin? Del dine erfaringer!