Interessant og fint bygg

En flott samling og informativt og bra lagt opp Veldig dyster dystopisk «slutt» Lærerikt og bra... les mer

Anmeldt 1 uke siden
Ingrid748
Oslo, Norge
Vår lille Narvik-ferie

Vi var her og fikk oppleve krigen i Narvik gjennom høytalere og bilder. Sterk kost. Noe alle bør ha... les mer

Anmeldt 10. august 2021
Paul K
Sarpsborg, Norge

Anmeldt 1. august 2020 via mobile enheter

Forteller historien om slaget om Narvik på en god måte. Både visualisering på en landskapsmodell, bruk a film og utstilling av våpen og utstyr, samt kloke ord til ettertanke. Vi brukte drøye timen.

Takk, 951arek
Anmeldt 31. juli 2020

Museet har autentiske gjenstander og ikke minst en god visuell fremstilling av kampene rundt Narvik. Sterke historier fra vitner.

Museet er flott tilrettelagt med interaktive fortellinger via mobiltelefon. Husk øreplugger!

Museer med kun tekst blir kjedelige. Her var det faktisk noe aktivitet. Kunne med fordel vært enda mer.

Kjelleren var en skuffelse.

1  Takk, Ketil H
Anmeldt 31. juli 2020 via mobile enheter

Er i Narvik, er et besøk i det nye krigsmuseet et must. Da jeg besøkte Narvik i 2004, var museet på andre siden av gaten - i dagens «Fiskehallen». Den gang var det lite og kompakt. Det nye er stort, og går over to etasjer. Museet er bygget opp rundt kampene om Narvik. Sentralt står senkingen av panseskipene «Eidsvoll» og «Norge». Litt spesielt for meg siden min far som ung rekrutt hadde ror-vakt på brua når det smalt. Kanskje var det dette som også reddet han fra den sikre død i kuling og snødrev - et iskaldt vann. Museet er utstyrt med rikelig effekter. I førstetrinnet etasje er det også en kaffe som en kan slappe av med en kaffe og noe å bite i. Et besøk på museet anbefales på det sterkeste. En voksen billett kostet kr 175,-.

2  Takk, AndersZorn
Anmeldt 17. juli 2020 via mobile enheter

Et flott museum med god informasjon om det som skjedde i Narvik i 1940-1945. Fine utstillinger og absolutt verdt turen innom

Takk, beatev115
Anmeldt 16. juli 2020

Savner korttidsparkering utenfor resepsjonen. Vi måtte parkere nedenfor hotellet og det var langt å gå opp til resepsjonen, for oss som har dårlige bein. Vet at det var heis opp fra parkeringsanlegget, men den fikk vi ikke bruke før vi var innsjekket og fått utlevert nøkkelkort. Når en kjørte inn i parkeringsanlegget måtte en aktivere billetten i automaten inne i parkeringshallen og oppgi hvor mange dager en skulle stå i garasjen. Da kunne en kjøre ut og inn uten å betale noe ekstra. Det tok litt tid å få rede på dette, men en herre bak skranken på hotellet viste hvordan.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, Tromso1