Anmeldt 21. september 2017

Et hyggelig hotell helt sør på Tromsøya, flott utsikt, og fine muligheter for turer i nærområdet. Både etter forholdsvis lite trafikkerte veier, og helt nede i fjæra. Rommet var helt greit, ok bad. God seng, og det synes jeg er viktig! Grei frokost, ikke noe ekstraordinært, men det forventer man ikke på et hotell i budsjettklassen. Kommer gjerne igjen!

Romtips: Rom mot sør byr på fin utsikt. Tror også de er mer stille.
Dato for oppholdet: juni 2017
  • Reisetype: Reiste alene
Takk, Alf-Steinar N
Anmeldt 31. august 2017 via mobile enheter

Var på besøk her som foredragsholder og spiste lunsj.
En svært enkel lunsj med noen få varme retter og noen fler kalde retter å velge mellom.
Jeg hadde forventet at dette stedet hadde et bedre tilbud.
Dette minner om enkel kantine og her er det mye å gå på, men man får sikkert stilt sulten til en rimelig penge.
Toalettene i møteromsavdelingen i U.etg. må få seg en stor oppgradring.

Dato for oppholdet: august 2017
Takk, safetyguide1
Anmeldt 13. august 2017 via mobile enheter

Vi kom dit en helg i midten av august med mange tilreisende til Tromsø. Måtte derfor ut av sentrum til Sydspissen for å finne husrom.

Vi ble imponert over den lave prisen på 1035 kr natta for et tremannsrom med frokost til meg selv og barna. Forventningene var derfor ille veldig høye.

Resepsjonisten ønsket oss velkommen, bekreftet bestillingen og informerte om frokost neste dag.

Rom 217 hadde tre enkeltsenger, to stoler og et bord, skrivebord og stol, et kjøleskap og et garderobeskap. Badet hadde lyseblå fliser og var enkelt innredet.

Frokosten er enkel, men Sydspissen har et stort utvalg i brød. Gjestene rydder selv på plass etter frokost.

Vi fikk god informasjon fra resepsjonen om stengte veier i forbindelse med Arctic Race, og er veldig fornøyde med oppholdet på Sydspissen hotell.

Dato for oppholdet: august 2017
Takk, KEGillesen
Anmeldt 4. august 2017

Jeg er ikke for store kollosser av hotell. Så det føltes bra å være på Sydspissen, 2 netter. Bilen kunne vi parkere på hotellets parkeringsplass, og ta bussen til byen. Jeg hadde med " guide" som visste alt om busser. Men med så hyggelige og hjelpsomme ansatte i resepsjonen, så er jeg sikker på at man ville fått vite alt man lurte på angående busser og selve byen. Hotellet ligger litt utenfor den. Vi hadde tenkt å oppsøke flere severdigheter, så vi kjøpte et " Reisekort/Tromsøkort". Da kunne vi kjøre så mye buss vi ville i 48 timer og hadde inngangsbillett til 7 severdigheter. Genialt. Det er kort vei til bussholdeplassen fra hotellet, og man kan også ta buss til flyplassen. Vi hadde et rom med 3 senger, men det føltes ikke trangt.. Senga var god. Savnet hårføner. Frokosten var helt ok, selv om vi kom under en time til de skulle rydde bort kl 09-30 Fikk et smil fra en ansatt der, ellers så var vi så lite på hotellet, at vi ikke så eller snakket med noen andre ansatte enn de i resepsjonen. Vi fikk ikke tid til å gå langs stranda, men det er sikkert flott. Med strålende sol etter at tåka lettet på formiddagen, så hadde jeg et flott opphold på Sydspissen hotell og i Tromsø

Dato for oppholdet: juli 2017
  • Reisetype: Reiste med venner
Takk, Synnøve C
Anmeldt 4. mars 2017 via mobile enheter

Hyggelig folk med resepsjonen. Frokost er akkurat det samme hver eneste dag, det anbefales å variere litt mer og følge med når tomme disker må fylles opp igjen. 2 personer i et rom finner bare to separate senger, litt mer variabilitet hadde vært greit. Terrassen burde vært tilgjengelig og snøfritt for alle gjester og ikke bare dem som skal ta seg en røyk. Da kan en nyte ettermiddag-sola også om vinteren.
Det mangler muligheter for å bruke sin tid på (noen spill for eksempel eller en badstue eller lignende ting). Beliggenhet er utmerket (utsikt mot sjøen; buss som kjører hele veien rett i nærheten av hotell-inngangen); dette kan brukes i en positiv retning ved en mulig (og etter hvert sikkert nødvendig) oppgradering av hotellet.

Dato for oppholdet: mars 2017
Takk, Signe S