Krigshistorie

Anmeldt 25. juni 2019
474terjeg
Fjell, Norge
Kanonbra

Flott opplevelse om man er interessert i krigshistorie og ingeniørkunst. Sjølve utstillinga... les mer

Anmeldt 5. august 2016
Christer L

Anmeldt 13. juli 2019 via mobile enheter

Dette var hovedgrunnen til å besøke Harstad, men manglende informasjon ødela det hele.
Det er ikke mulig å komme inn annet enn på 2 tidspunkter pr dag, og man er nødt til å ta en guidet tur til 195kr PR person for en time. Og det hjelper ikke å møte opp på møtepunktet der oppe slik vi gjorde.
Vi hadde nemlig med hund og vi fikk ikke lov til å gå inn med den.
Hadde dette vært informert om så hadde vi ikke dradd hit i det hele tatt.
Vi opplevde flere som kom mens vi ventet, men som dro igjen da de så prisen for turen.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, M0rtenU
Anmeldt 25. juni 2019

Denne kanonen er noe man bør få med seg om en er i Harstad. Vi var en gjeng som besøkte kanonen med guidet omvisning, vi tok turen fra kaiområdet i Harstad med en gammel buss fra 1967 og bare det var jo litt spesielt.
Når vi kom til selve Adolfs kanonen ble jeg litt imponert over hva de fikk til på den tiden, det var litt av en ingeniørkunst som ble utført. Det var en interessant tur vi var med på, og angret ikke på at vi valgte å ta en guidet tur, for her var det mye informasjon.

Dato for opplevelse: juni 2019
Takk, 474terjeg
Anmeldt 29. juli 2018

Imponerende at dette fortet er bevart for ettertiden. Historien for fortets tilblivelse er utrolig. Skremmende var det også hvilket utrolig nettverk av fort krigsmakten klarte å bygge i løpet av så kort tid. Besøk Trondenes fort og lær!

Dato for opplevelse: juli 2018
2  Takk, jee2014eeeee
Anmeldt 9. september 2017 via mobile enheter

Jeg besøkte kanonen med guidet omvisning.
Kanonen bør besøkes hvis man er i Harstad.
Her får man et innsyn i krigshistorie som viser tyskernes planer og ingeniørkunst.

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, roarn2018
Anmeldt 11. juli 2017

Utrolig spennende med mye fascinerende historie og både krigen, kanonen med bilder av de som jobbet der den gang da.

Dato for opplevelse: august 2016
Takk, Line S