“Stor skuffelse”

Kjøkken: Sjømat, Norsk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Anmeldt 15. juli 2021 via mobile enheter

Første gang i Tromsø og forventningene var høye. Vi ble sterkt anbefalt fiskekompaniet av en lokal person, og var ikke i tvil om hvor vi skulle gå.
Menyen var ok, og vi valgte fisk og reker. Reker fikk vi beskjed at vi burde bestille 2 retter til hver av, for det var ca 20 reker i en porsjon. Til brødet kom et «smør» som bestod av grisefett og brent purre. Denne fant vi direkte kvalmende, og det ødela en del. Fisken var god, men totalopplevelsen ble skuffende. Dyrt, og ikke spesielt godt. Vi går ikke dit igjen.

Takk, arildth

Anmeldt 26. juni 2021 via mobile enheter

Vi valgte denne restauranten siden den hadde høy vurdering på Tripadvisor. I ettertid burde vi nok undersøkt bedre. Fiskekompaniet serverer et fine dining konsept med mye fokus på vin og lokal sjømat. Vi var der for maten, og fiskerettene (torsk, uer og klippfisk) vi bestilte var godt tilberedt og pent presentert. Fiskerettene smakte godt også, men det var ingen kulinarisk opplevelse, og desserten skulle vi gjerne vært foruten. Tatt i betraktning av maten og servicenivået kunne vært bedre og at prisnivået er høyt, så lever denne restauranten dessverre ikke opp til forventningene.

Dato for besøk: mai 2021
Takk, Navigator25584978636
Anmeldt 18. juni 2021

Kona og jeg spiste 4 retters meny med vinpakke, og denne comboen kan anbefales på det sterkeste. Nydelig og spennende mat og noe nytt og godt i glasset til hver rett!

Takk, Oystein F
Anmeldt 12. mars 2021

Vi ble anbefalt 4 retters meny med vinpakke og det angrer vi ikke på. Vi ble servert den ene nydelige retten etter den andre som passet helt utsøkt til vinen. Servitøren vår (svensk) var flink til å informere om de forskjellige rettene og hadde god kjennskap om vinen. Det var rett og slett en fantastisk mat og vinopplevelse som jeg aldri kommer til å glemme :) Takk Fiskekompaniet!

Dato for besøk: mars 2021
2  Takk, Vibeke S
Anmeldt 27. januar 2021

Spiste en 4 retter her en kveld, første rett besto av rå kveite, med pepperrot, i utgangspunktet så smaker det lite eller ingenting av rå kveite, så dette ble en rett som smakte pepperrot. Rett nummer 2 var egentlig Røyket uer, med de hadde ikke mere igjen, så da ble det rå kamskjell, som var skåret med en varm tråd i tynne skiver, dette ble presentert sammen med en buljong. Man prøver vel å strebe mot rene smaker, men kamskjell i seg selv er smakløst som rå, så det blir liksom ikke noe spesielt med dette. Så kom det bakt Skrei, varm tallerken, nydelig laget, og smakte fantastisk. Det samme gjorde desserten, som var en form for panacotta, men laget av en sitron base sammen med multer. Ser man litt på hva restauranten skriver om seg selv, så er alle råvarene hentet fra lokal området, men der stusser jeg litt, når det serveres fersk sopp sammen med kamskjellet, med tanke på at det var 11 minusgrader ute og snø.

Dato for besøk: januar 2021
Takk, Terje-Ørnulf K

Reisende som så på Fiskekompaniet, så også på

Har du vært i Fiskekompaniet? Del dine erfaringer!