“Kjøttplassen, Amerikansk stil.”
Anmeldelse av Nitty Gritty

Nitty Gritty
Vurdert som nr. 55 av 138 Restauranter i Tromsø
Anmeldt 23. september 2021 via mobile enheter

Besøkte plassen med min nærmeste familie. Mor og far hadde 50 års bryllupsdag.
Plassen blir karaktersatt på at det er en kjøtt plass uten hvite duker.
Ved ankomst blir vi møtt med blikk fra personalet på en aktiv måte, og vist til bordet. Ordre opptak på drikke skjer effektivt og ingen ting å trekke på. Vann er tilgjengelig og det er rikelig. Det forventes at vi selv heller dette i glassene, og det er ok. Servitør er litt for lite flink til å sørge for fulle glass og vi må etterspørre dette selv 2 ganger.
Så maten. Vi testet Vi BLACK ANGUS PRIME, og BBQ BELLY RIB med alt tilbehør.
Angus er noe av det dyreste kjøttet du kan kjøpe derfor er forventningene store. Det er svært overraskende at servitøren ikke spør om stekegrad på så dyrt kjøtt. Det trekker med. I tillegg er maten alt for salt, og flere av oss er enig om det. Hamburgere til ungdommen smaker godt, men er for sterkt krydret. Dette kunne vært opplyst. Masse godt tilbehør serveres til maten, og totalt sett så smaker detter bra. Hjemmelaget fries smaker godt, men også her er det for mye salt.
Servitør glemmer også å komme til bordet å spørre om maten smaker bra. Det er noe mann forventer.

Dessert smaker helt ok, og ligger på det gjevne.

Alle blei mette og god. Servicen generelt og opplevelsen gir ok karakter. Vi koste oss, og det er flott.
Liten ting. Stolene er ikke gode å sitte. Bytt dem ut:)

Kommer tilbake for å teste burger:)

Dato for besøk: september 2021
Takk, Hardware72

Anmeldt 10. juli 2021 via mobile enheter

Wow! Dette stedet imponerte! Lokalet ligger sentralt til i Tromsø med kjempestilig interiør. Alt fra bar til baderom er gjennomført. Stedet fokuserer på kjøtt og det er virkelig det som spiller hovedrollen gjennom menyen her.

Til forrett delte vi «SECRETO IBERICO & STICKY GRØNN PAPRIKA». Litt stiv i pris, men GUD så godt! Virkelig mørt og smakfullt. Servert sammen med grønn paprika marmelade topper denne forretten alle forretter jeg noen gang har smakt.

Til hovedrett delte vi 4 pers 1 kg «TOMAHAWK STEAK & PARMESANSMØR MED ROSMARIN». Parmesansmøret med rosmarin er grunn nok til å bestille denne retten, men kjøttet kunne ikke vært mer perfekt. Saftig, mørt og virkelig smakfullt. Denne retten imponerte alle. Til sideretter valgte vi coleslaw og poteter. Dette falt også veldig i smak.

I tillegg vil jeg trekke frem helt upåklagelig service. Med dyktige servitører som har god kunnskap og virkelig varter opp gjestene sine satte de prikken over i-en i dette restaurantbesøket.

Vil absolutt anbefale! 10/10! Kommer garanter tilbake.

Ps: Anbefaler å booke bord i forkant.

Takk, marthes2015
Anmeldt 20. mars 2021 via mobile enheter

Ble tatt godt i mot og fikk anbefalt en ok drink. Det var høydepunktet. Overpriset mat, hvor kokken hadde ødelagt alt med salt, kom etter lang tid. Kelneren kunne ikke noe om vin, ingenting, null-nix-nada, og var altså til ingen hjelp vedr. anbefalinger til mat. Etter en stund ble vi visst usynlige og fikk ingen service. PS! Vil du ha pils, må du uansett et annet sted.

Dato for besøk: mars 2021
3  Takk, 999HH
Anmeldt 27. februar 2021 via mobile enheter

Dette er stedet for deg som er glad i kjøtt!
Deler av menyen er ment for å dele. Dette kommer ikke veldig godt fram, men servitøren var behjelpelig. Vi var så fornøyd med maten og servicen at vi kom tilbake dagen etter! Både entrecôten og anda kan virkelig anbefales. Begge deler var perfekt stekt og veldig godt krydra. Særlig entrecôten var i særklasse!
Tilbehøret, som velges separat, var spennende og smakfullt. Prøv aubergin med tranebær dyppet i tequila. Det var en morsom og smakfull overraskelse.
Restauranten har også gode drinker.

Dato for besøk: februar 2021
Takk, Helga_vonS
Anmeldt 20. februar 2021 via mobile enheter

Grei mat, men servitørene kom ikke tilbake, måtte vente 30 til 50 min hver gang man skulle ha ny drink eller øl.

Dato for besøk: februar 2021
Takk, 766kayb

Reisende som så på Nitty Gritty, så også på

Har du vært i Nitty Gritty? Del dine erfaringer!