Nordens Paris: En selvguidet lydtur i Tromsø

per voksen
Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve Nordnorsk Kunstmuseum på
Anmeldt 30. september 2018 via mobile enheter

Jeg liker kunst og når det er gratis er det ennå bedre. En fin samling kunst som er verdt et besøk for alle.

Dato for opplevelse: september 2018
1  Takk, Tony H
KjetilRydland, Informasjonssjef på Nordnorsk Kunstmuseum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 7. desember 2018

Tusen takk for besøket og for at du skrev en anmeldelse!

Vi innfører inngangspenger på 80 kr 1. januar 2019. Jeg legger det til her for å spre informasjonen. Håper du synes det er greit.

Anmeldt 12. desember 2016

Ble møtt av vennlig personale og gratis inngang. Nydelig og levende hvit marmor i 1. etg. Opp fant vi den faste utstillingen som besto av en mengde nydelige malerier som skildret livet og naturen i Nord. Her var det så mye flott å se, så vi ruslet rundt der lenge.

Dato for opplevelse: desember 2016
Takk, monast
Anmeldt 6. november 2016 via mobile enheter

Myk marmor var fantastisk. Den faste utstillingen er grei, men ikke eksepsjonell. Gratis inngang og trivelige ansatte.

Dato for opplevelse: november 2016
Takk, MarleenA94
Kjetil R, Informasjonssjef på Nordnorsk Kunstmuseum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. november 2016

Takk for skryt! Vi bytter utstillinger med jevne mellomrom, så du er hjertelig velkommen tilbake når som helst :)

Anmeldt 23. oktober 2016

Var på museet med barnebarn. Vi ble fotfulgt av Securitasvakt som var svært påpasselig med å fortelle oss hva vi ikke fikk lov til. Barna måtte bl.a. leies hele tiden, til tross for at kunstverkene var langt over gripehøyde for dem. Barna fikk heller ikke nærme seg utstilte skulpturer.
Etter tidligere å ha jobbet med kunstformidling mot barn, var dette det motsatte av hva som er anerkjent kunnskap om hvordan få barn interessert i bildende kunst. For å få barn opptatt av tredimensjonale former er det nettopp å få ta på som gir dem et nært forhold til kunsten. Skulpturer i marmor og jern, burde tåle nærkontakt, så her har noen misforstått sin vokterrolle.

Dato for opplevelse: oktober 2016
Takk, Gro I
Kjetil R, Informasjonssjef på Nordnorsk Kunstmuseum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. oktober 2016

Hei, Gro!

Vi synes det er leit at du ikke fikk den opplevelsen du hadde håpet på hos oss. Vi forstår godt ditt ønske om å vekke kunstinteressen hos barna, og vi har selv et sterkt ønske om god kunstformidling til barn. Imidlertid har vi en policy på at ingen av våre utstilte verk kan berøres.

Vi er glad for at du likevel likte utstillingen, og ønsker både deg og dine barnebarn hjertelig velkommen tilbake.

Anmeldt 4. september 2016

Vi likte best den permanente utstillingen. Den som bestod av matematiske installasjoner synes vi var noe spesiell, kanskje vi hadde forstått mer om en kunstkjenner hadde forklart

Dato for opplevelse: september 2016
Takk, ELLINOR ASPDAL H