“En sprudlende opplevelse 😀”
Anmeldelse av Raketten

Raketten
Vurdert som nr. 1 av 21 Smått og godt i Tromsø
Beskrivelse: Den 18 år gamle Margit Løkke fikk bygd den lille kiosken på Stortorget i 1911. Byggmester og arkitekt var J.R. Erlandsen. Løkkekiosken er en åttekantet bygning med grunnflate på 2,8 x 2,0 meter. Takkonstruksjonen som har gitt kioskens navn "Raketten" er en kuppelformet tårnhjelm med spir på toppen. Raketten ligger sentralt plassert med flott utsikt over Stortorget, Tromsøsundet, Tromsdalen med Ishavskatedralen og fjellene bakenfor. Raketten har vært i kontinuerlig drift siden byggeåret. I 1969 var det en stor bybrann i Tromsø men Raketten ble berget. I 2009 utpekte Riksantikvaren Raketten som et viktig kulturminne og kiosken ble fredet. Raketten har overlevd to verdenskriger, bybrann og blitt fredet. Kom innom og smak på byens beste pølse.
Anmeldt 31. juli 2021 via mobile enheter

En hyggelig opplevelse, med en sprudlende dame, som fortalte historien på plassen, fikk oss øl, å hadde en fin stund på raketten. Må oppleves.

Takk, 131ingerm

Anmeldt 7. juli 2021 via mobile enheter

En liten perle midt i Tromsø som må besøkes! Vi var der to forskjellige dager og drakk øl. Superhyggelig vertinne. Trivelig å sitte ute ved torget og se på folk/ sole seg. Vi smakte ikke pølsene, men øl var god.

1  Takk, ask_luj
Anmeldt 19. desember 2020 via mobile enheter

Super koselig plass og betjening.
God gløgg som passet fint til gruven/bål om vinteren.

Reinsdyrpølsa var derimot meget skuffende. Smakte kokt grillpølser fra gilde. I ettertid tenker jeg nesten på om det var feil pølse jeg fikk.

Sum sumarum anbefales den koselige plassen for noe godt i glasset, ikke for maten sin del.

Takk, GoonerMoen
Anmeldt 16. desember 2020 via mobile enheter

Morsomt trivelig lite sted med nydelige reinsdyrpølser og godt øl Hyggelig dame i kiosken som var veldig serviceminded

Takk, StaaleL
Anmeldt 14. desember 2020 via mobile enheter

Så utrolig hyggelig! Dette stedet er jo også velkjent for sine pølser, men denne gangen ble det Gløgg og bål kos!

1  Takk, Reisejente85_

Reisende som så på Raketten, så også på

Har du vært i Raketten? Del dine erfaringer!