“Koselig lunsj”

Vurdert som nr. 5 av 132 Restauranter i Tromsø
Middagsalternativer: Reservasjoner
Middagsalternativer: Reservasjoner
Anmeldt 4. januar 2019 via mobile enheter

Et veldig fint sted å spise lunsj. Vi spiste fiskesuppen og den bakte klippfisken og begge smakte fortreffelig, og til en helt ok pris. Servicen var også veldig bra, hyggelige ansatte som passet godt på uten å bli påtrengende. Anbefales varmt.

Dato for besøk: januar 2019
Takk, Helene Cecilia K

Anmeldt 20. desember 2018 via mobile enheter

Vi gikk så klart for en fireretters julemeny. Den består av :Gravlaks med sennepssaus , lutfisk, ribbe og multekrem. Tradisjonsmat må og skal det være rett før jul. Gravlaksen var så myk i konsistens at den smeltet i munnen. Smaken av laks i kombinasjon med sennep, dill og litt finkuttet løk ga en god start på måltider. Til laksen drakk vi en kjølig cremant. Til lutefisken valgte vi juleøl, sterkt, fra det lokale bryggeriet med en liten akevitt. Tilbehør til ribben var rødkål og julekompott, eple, svisker og fiken kokt mad anis og kanel. Ribba var stekt i 16 timer uten svor. Svoren var fritert for å bli helt porøs og knasende sprø. En himmelsk multekrem var en god avslutning på måltidet. Servert med brente mandler og sprø mini krumkaker. Det er ikke lett å servere en så tradisjonell meny uten at det blir for kjedelig eller skuffende. Det synes jeg mathallen klarte. Små detaljer som julekompotten og desserten piffet litt opp, men ikke for mye slik at det tradisjonelle ble borte. Det samme gjorde mandlene for multekremen. Lutefisken tuller man ikke med.!

1  Takk, 721EvaB
Anmeldt 12. desember 2018 via mobile enheter

Mathallen og klassisk julemeny. Tromsøs mest spennende spisested, forsøker seg på jul - men dette rocker ikke jula inn. Sjelden trad meny, og helt uten en touch av av av klasse eller originalitet. På spørsmål av hva er i (den etter min smak alt for klissete søte) rødkål, var svaret at de tok de for øyeblikket hadde. I dag var det epler....
Kelneren var enkel, vin var den eller den....og vi fikk aldri noe vinkart for å velge. Og jeg kan ikke huske et dpørsmål om vi likte det vi fikk...eller at vi fikk salt.
Etter et fantastisk førstebesøk, var dette en skuffelse.

2  Takk, 207mettem
Anmeldt 9. desember 2018 via mobile enheter

En eventyrlig kveld! Seks gode venner på vennejulebord for tredje året på rad.
Maten blir servert med stødig og profesjonell hånd, av kelner og somalier John-Fredrik, kjøkkenet betjenes av erfarne kokker ledet av The chef Gunnar med god assistanse av norgesmester Madeline.
En absolutt anbefalt opplevelse! Nydelig mat, service og opplevelse.

1  Takk, 931s_lvir
Anmeldt 27. november 2018

Vi var bare to og det ble litt kronglete bordplassering, men maten oppveide for den opplevelsen.
Spiste nydelig fiskesuppe og Skagensmørbrødet var bare delikat.

Takk, audkarik

Reisende som så på Mathallen, så også på

Har du vært i Mathallen? Del dine erfaringer!