Bra, men forbedringspotensiale

I hovedsak en fin reise med hurtigruten. Høydepunktet var en tur i boblebadet med hele familien og... les mer

Anmeldt 27. juni 2022
Travelheart88
Bergen, Norge
Sydgående med Trollfjord - nydelig tur

Sydgående Kirkenes - Bergen Veldig hyggelig og behjelpelig betjening, veldig god mat i... les mer

Anmeldt 13. juli 2020
citysam2016
Oslo, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Tromsø
Nordlysjakt med buss
612 anmeldelser
Anmeldt 1. august 2021

Dette var en reise vi aldri fikk. Vi bestilte reise Trondheim-Bergen og retur med opphold i Bergen våren 2020. Ble kansellert. Ombestilt til Svolvær høst 2020. Dette ble kansellert, men uten å varsle oss, oppdaget det 2 dager før avreise ved en tilfeldighet. Fikk poeng. Ny ombestilling til juni 2021. Ble kansellert. Fikk poeng og ombestilte til 28. juli 2021. Ble kastet av, dvs jeg får billetter tilsendt ca 10 dager før reisen, en uke før turen får vi beskjed om at de hadde overbooket på Nordlys, den var ny nå i ruten og grunnet Covid var det for mange ombord. Nordlys ble ombygget i 1996, siden da er skipets størrelse kjent i alle detaljer, Covid reglene har ikke endret seg i det siste. Fikk beskjed om at jeg kunne søke om refusjon på en bestemt side. 3 dager senere sjekket jeg, returen som var på samme billett sto åpen, den var ikke fjernet, det hadde jeg i 2 mailer varslet om. Ringte og fortalte om at nå var det alvor. Begge reiser måtte da kanselleres og jeg ville ha pengene utbetalt uten ekstra søknad. Ba om skriftlig bekreftelse, den fikk jeg, pengene også (kr 16.000.- ) etter få dager. Men hvorfor ikke ordnet dette umiddelbart?!! Hvorfor overbooke, tror ikke på det de sier, det var vel kommet rundreise bestilling, og det er jo mye mere attraktivt.

Dato for opplevelse: juli 2021
1  Takk, 286einara
Anmeldt 6. mars 2021

Flott kundeservice. Min egentlige stop ble kansellert pga dårlig vær, men Hurtigruta håndterte dette veldig fint. Ikke bare fikk jeg gratis tilbaketur, lunsj , middag og matpakke, men også hotell og hotellfrokost.

Dato for opplevelse: mars 2021
Takk, Karinordmann20
Anmeldt 18. september 2020 via mobile enheter

Hadde bestilt tur fra Finnsnes til Honningsvåg sommeren -20 (før vi visste noe som helst om covid-19).
I utgamgspunktet var vi ved bestillingen klar over hvordan en eventuell refusjon ville reduseres etter som turdatoen nærmet seg.
Da coronasituasjonen var i ferd med å utvikle seg, fikk vi tilbud om å sette turen på vent i inntil ett år. Om vi tok imot dette tilbudet, skulle vi også få ekstra-gevinst i forhold til pris.
Vi takket ja til tilbudet. Men etter hvert ser vi at det kan ta tid før det føles trygt å reise med Hurtigruten (eller reise i det hele - for oss som er eldre - ja, for ikke å si gamle....). Vi sendte derfor en henvendelse til Hurtigruten om dette. Og hør her: Vi fikk refundert hele vårt forhåndsinnbetalte beløp for bilettene - uten noe om eller men! DET må vi si imponerte. Så konklusjonen må bli at Hurtigruten er MER ENN alt det negative vi hører om den nå om dagen!

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, torhilldf
Anmeldt 23. juli 2020 via mobile enheter

Herlig båt. MS Trollfjord. Deilig mat og hyggelig betjening vi møtte over alt. Masse fine oppholdsrom og plasser å gjøre av seg under alle værforhold. Uforglemmelig!!

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, 580karib
Anmeldt 13. juli 2020

Sydgående Kirkenes - Bergen
Veldig hyggelig og behjelpelig betjening, veldig god mat i hovedrestauranten enda bedre i a la carte. Fine fellesområder . Avslappet atmosfære og god informasjon underveis.
Noe negativt:
-Priser på utflukter er latterlig høye.
- Frekt å definere identiske lugarer som superior kun ved å sette inn vannkoker og TV.
Totalopplevelsen var likevel veldig bra.

Dato for opplevelse: juli 2020
3  Takk, citysam2016