“Veldig god mat, men..”

Vurdert som nr. 18 av 130 Restauranter i Tromsø
Kjøkken: Internasjonalt
God for: Romantisk, Forretningsmøter, Spesielle anledninger, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Lunsj, Frokost, Middag, Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Lunsj- og middag i krysningen café/restaurant, bordservering. Småretter, tapas og full meny. Kjøkken: Internasjonal gourmet med nordnorske råvarer.
Anmeldt 25. desember 2018 via mobile enheter

Jeg og kjæresten var på besøk i Tromsø og hadde bestemt oss for å prøve Emmas Drømmekjøkken. Men det kjentes ut som det ble tatt ille opp at vi trodde vi kunne bare komme inn rett fra gata og forvente å få bord. Hun som tok oss i mot var tilsynelatende forbløffet over det og informerte oss på nedlatende vis at bord måtte vi vente på.

Ikke den beste starten, men siden vi hadde fått anbefalt å spise her så kom vi tilbake senere når vi kunne få bord.

Selv om den bakte klippfisken med potetmos var nydelig på smak syns jeg ikke at dette var pengene verdt.

Nå kan det hende at jeg ble ekstra sulten av ventetiden, men tilbehøret var mer pynt på tallerkenen enn faktisk mat for en sulten mage og servitøren kom aldri tilbake for å spørre om vi ønsket dessert så da gikk vi derifra med litt tomme mager og emmen smak i munnen av det som vi hadde forventet skulle være et høydepunkt.

Dato for besøk: februar 2018
1  Takk, gunn_maganda
Anne Brit A, Eier på Emma's Drommekjokken, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. januar 2019

Hei Gunn.

Så hyggelig at dere valgte å komme innom restauranten vår under deres Tromsø besøk. Det er derimot veldig kjedelig at dere følte vi var nedlatende når vi sa at dere måtte vente på bord. Under høysesongen er det høyt trykk i restauranten, så det kan hende servitøren som tok dere imot hadde mye å gjøre på det tidspunktet og at det dermed kunne misforståes som at hun var nedlatende. Det må vi bare beklage for på det sterkeste! Det er absolutt ikke en slik velkomst vi ønsker å gi til våre gjester. Alle er velkommen, med eller uten bordbestilling – selv om bordbestilling anbefales på det sterkeste under høysesongen så man slipper skuffelsen i døren når vi er fullbooket.

Det er kjekt å høre at klippfisken som lokalbefolkningen er veldig glad i, falt i smak. Vår bakte klippfisk fra Halvors og Nergård i Senjahopen blir servert med en lun paprika og olivenvinaigrette med chorizo, potetmos og brokkoli. Dette er hva retten består av, alt er spiselig og velbalansert. Den består ikke av noe pynt utenom det.

At dere ikke ble spurt om dessert er veldig beklagelig. Vi håper dere velger å komme innom oss på deres neste Tromsø besøk. Da skal vi passe på at dere drar herifra mette og fornøyde, slik som normen er her.

Vi ønsker dere et riktig godt nyttår!

Anmeldt 12. desember 2018 via mobile enheter

Fantastisk hyggelig kveld med godt vertsskap, god mat og ikke minst; masse gode viner.
Anbefales god

1  Takk, Tor Inge H
Anne Brit A, Eier på Emma's Drommekjokken, svarte på denne anmeldelsenBesvart 5. januar 2019

Tusen takk for din hyggelige tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du tar deg tid til det. Vi prøver jo vårt beste hele tiden, og ingenting gjør oss mer glad enn at våre gjester er fornøyde.
Velkommen igjen.

Anmeldt 12. desember 2018 via mobile enheter

Veldig god mat servert på tradisjonelt vis, hyggelig betjening som serverer, anbefaler og veileder deg på best måte. Rolig atmosfære

1  Takk, mortenk788

Tusen takk for din hyggelige tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du formidler dette som du gjør, og at du synes vi har den beste lutefisken i byen :) Det er det mange andre som også mener. Vi prøver jo vårt beste hele tiden, og vi blir glad når vi gjør våre gjester glad.
Velkommen igjen til oss .

Anmeldt 27. november 2018 via mobile enheter

Emmas er et sted jeg har frekventert en rekke ganger i 2018, men første gang jeg har tatt trappen opp i 2 etg.
Bord var bestilt til 20.30, men jeg følte at vi kom var en overraskelse. Bord måtte dekkes. Jeg hadde skrytt av etablisementet ovenfor min kollega, og da var det forventninger deretter.
Hyggelig betjening som alltid, men musserende som aperetif var ikke kald «nok». Kom den fra kjøler, eller....?
Denne gang ble forrett droppet, så det ble rett på and, og rein.
Den var perfekt både i smak og anrettning. Min kollega måtte sende sin reinkalv tilbake til kjøkkenet da den ikke var varm, men «lunken». Etter korte 5 min var den tilbake med perfekt temperatur.
Så ble det dessert med Creeme Brule og oster og et glass Nieporter til ostene.
Jeg savnet at det ble presentert hvilke type oster som jeg fikk, og det ble aldri spurt om vi ville ha kaffe.
Denne gangen må jeg innrømmet at jeg ble skuffet og må vurdere et eventuelt neste besøk.
Prisen er for høy til at man skal akseptere en halvveis løsning.
Jeg synes at man skal vise entusiasme for faget/jobben sin, slik var det ikke i dag hos Emma.

1  Takk, safetyguide1
Anne Brit A, Eier på Emma's Drommekjokken, svarte på denne anmeldelsenBesvart 28. november 2018

Hei og tusen takk for din tilbakemelding. Vi har nå tatt opp saken internt og fått den belyst fra dem som var på jobb i går kveld. Dere hadde bestilt bord til 3 personer, men kom bare to. Det var muligens dette som ble oppfattet slik at det var en overraskelse? Siden dere bare ble to stykker, tok servitøren en avgjørelse om å flytte dere over på et hyggeligere tomannsbord. Dette bordet manglet dessverre glass.Det er kjedelig å høre at reinkalven ikke var så varm som den skal være, og det beklager vi. At ostene ikke ble presentert er også svært beklagelig. Lærlingen som serverte dere spurte om dere ville ha noe å drikke til desserten og svaret hun fikk tilbake var kun portvin.

Vi setter stor pris på at du har besøkt vår restaurant flere ganger i løpet av 2018. Dette tar vi som et tegn på at du har vært fornøyd med oss. Derfor håper vi virkelig å kunne se deg igjen.

Anmeldt 24. november 2018 via mobile enheter

Super fin, god varm restaurant . Husk å booke bord da det alltid er fult. Veldig bra service, all maten er lagd med kjærlighet . Anbefaler klipp fisk på lunsj menyer , super bra . Hellstrøm sin favoritt .

Takk, 848nadiao

Tusen tusen takk for din svært hyggelige tilbakemelding. Vi prøver alltid vårt aller beste over hele linja, så det gleder oss virkelig at du kjenner at det ligger masse kjærlighet bak. Velkommen igjen :)

Reisende som så på Emma's Drommekjokken, så også på

Har du vært i Emma's Drommekjokken? Del dine erfaringer!