“Fantastisk hummus hvertfall”

Kjøkken: Spansk, Bar
Middagsalternativer: Reservasjoner
Middagsalternativer: Reservasjoner
Anmeldt 25. januar 2019 via mobile enheter

Foretrekker å velge restauranter der jeg kan sjekke menyen på nett på forhånd, men valgte Presis på min siste Tromsøtur da det var så mange positive anmeldelser her inne. Poblemet var heller ikke menyen, mye fristende på papiret men dessverre var gjennomførelsen på det meste skuffende.

Aller først reagerte vi på at det var litt dårlig smak på oljen de hadde helt over landbrødet som ble servert med aioli.

Hummus med chips smakte fantastisk og er av det vi spiste den retten jeg kan virkelig anbefale. Salaten var også veldig god.

Selve klippfisken var nydelig, men tomatsausen var tam og kjedelig og resten av tilbehøret var en potetskive som hadde nærmest brent stekeskorpe og en løkmasse (kompott kanskje?) uten definerbar smak.

Kamskjellene var perfekt tilberedt, men veldig anonym på smak. Scampien hadde derimot litt sting, men var også litt seig.

Lammecarré, kjøttet var fantastisk mørt og nydelig på smak. Tzatzikien var også veldig god. Det som trekker ned er at det var såpass mye fett på kjøttstykkene at jeg syns det ble lite i forhold til prisen.

Konfitert kylling var den retten skuffet meg mest. Elsker duck confit, men det er kanskje urealistisk å forvente en smaksopplevelse når det er kylling og ikke and. For min del syns jeg også at det ble litt uappetittlig med skinnet på kyllinglåret. Gulrotpuréen som ble servert til var derimot smaksrik og hadde god sødme.

Sjokoladefondanten jeg gikk for til dessert var dessverre nærmest gjennomstekt, men vi hadde en oppmerksom og veldig hyggelig servitør som snilt nok slettet denne fra regningen.

Alt dette med et glass rødvin kom på ca 950,- så hadde gjennomførelsen ikke vært så ujevn på de forskjellige rettene syns jeg vi hadde fått mye for pengene. Kanskje kokken hadde en dårlig dag, for vårs opplevelse stemmer jo slettes ikke med flertallet av anmeldelser her inne.

Dato for besøk: januar 2019
Takk, gunn_maganda

1923 av 296 anmeldelser

Anmeldt 17. januar 2019

Gode smaker satt sammen - og hver for seg. Greit prisnivå i en ellers høyt prissatt Nordens Paris. Anbefales både for et glass og litt fingermat og som et sammensatt større måltid.

Dato for besøk: januar 2019
Takk, Mr H
Anmeldt 6. januar 2019 via mobile enheter

Jeg er så fornøyd med servicen, tilretteleggelsen og kreativiteten som ble lagt ned i julebordsmiddagen min! Kundeservicen er helt super, mat var fantastisk god og igjen, er jeg super imponert over kreativiteten ved maten. Hver rett resten av bedriften ble servert fikk jeg en vegansk versjon av den. Anbefales på dt sterkeste. Sykt hyggelig lokale og atmosfære. 10/10

1  Takk, _willynillybear_
Anmeldt 18. november 2018 via mobile enheter

Nydelig mat,nydelig vin og nydelige mennesker som jobber på Presis.Vi hadde en utrolig fin kveld der❤

Takk, Siv B
Anmeldt 12. november 2018 via mobile enheter

Dette må være den aller beste tapasen jeg har spist! Utrolig godt! Bra service og hyggelige lokaler.

Dato for besøk: desember 2017
1  Takk, lizaelen